El 28 de juny, la bandera LBTIQ+ al balcó de l'Ajuntament!

El Tribunal Supremo ha emès una sentència que anul·la un acord sobre la hissada de la bandera nacionalista canària a Tenerife. Aquesta sentència afecta Molins de Rei tant amb l'estelada, com amb la bandera LBTIQ+, a escassos dies del dia de lluita que visibilitza la discriminació vers aquest col·lectiu.

La CUP Molins presentarem una moció el proper ple perquè la bandera es pugui penjar, com es fa des del 2018, al balcó de l'Ajuntament.

Històricament el col·lectiu LGTBIQ+ ha patit, al llarg de la història recent del nostre país, un llarg nombre de discriminacions i dèficits de reconeixement. Des de la “Llei de Vagos i Maleantes” d’agost de 1933, fins al veto a la creació d’una llei estatal d’acompanyament a les persones trans, o el famós pin parental a diferents comunitats autònomes de l’estat espanyol.

La darrera mostra la tenim a la sentència del Tribunal Supremo arran d’aquesta,  s’anul·la un acord del ple de l’ajuntament de Santa Cruz de Tenerife sobre la hissada de la bandera nacionalista canària. Que a més d’afectar la bandera estelada, afecta directament la representació d’un col·lectiu altament castigat.

La sentència diu:

Cal remarcar que el col·lectiu LGTBIQ+ és un moviment social i que representa multitud d’ideologies polítiques, i en cap cas és partidista. El 28 de juny és una jornada de reivindicació per tal d’apropiar-nos de tots aquells drets que avui dia encara ens són negats i també per recordar a totes aquelles que ens han precedit en la lluita històrica per l’alliberament sexual i de gènere.

El 28 de juny del 2018 va ser la primera vegada que l’Ajuntament de Molins de Rei feia un acte Institucional commemorant el dia Internacional per l’alliberament LGTBIQ+,  amb el compromís de treballar i garantir la igualtat de drets de totes les persones, l’opció sexual i la seva identitat de gènere.

Per aquests motius el Grup Municipal de la CUP Molins  proposem aquest acord al  plenari municipal:

Que tant el pròxim 28 de Juny dia de l’Alliberament LGTBIQ+ com altres dates reivindicades pel col·lectiu LGTBIQ+, es pengi al balcó de l’ajuntament,  així com d’altres espais municipals que es consideri oportú,  la bandera LGTBIQ+ o d’altres banderes dels col·lectius que la conformen, com poden ser la bandera trans o la bisexual.