El govern vota en contra de donar suport a la creació d’un Protocol contra Agressions Sexistes durant Festa Major proposat per la CUP

La proposta de la CUP demanava legitimar un espai on el Moviment Feminista i les entitats que participen de festes populars poguessin debatre elaborar un protocol contra agressions sexistes a les festes.

Ara farà un any ja vam fer la demanda al govern sociovergent, oferint-nos a treballar conjuntament una campanya “No és No” i l’elaboració d’un protocol. Tot i l’acceptació del govern, no hem vist res fins ara, a poques setmanes de Festa Major i amb l’agost pel mig. Nosaltres, juntament amb altres espais feministes de la vila, ja vam engegar una campanya No és No pròpia l’any passat. Creiem que és imprescindible que hi sigui a totes les activitats on es manifesten dia rere dia les agressions sexistes.

La CUP vam presentar la moció per visibilitzar la manca de treball del govern i prendre un compromís públic, que el govern no va voler votar a favor. El govern es va defensar dient que “ja ho estan fent”, però a una setmana de que l’activitat s’aturi per vacances d’agost, no ens podem creure la paraula de la regidora d’igualtat Jessica Revestido, després d’haver-li demanat reiteradament durant un any asseure’ns a treballar-ho conjuntament.

Creiem que cal començar a obrir un espai on es debati i elabori un protocol contra agressions sexistes als espais d’oci a través d’un procés real de participació i apoderament del moviment feminista de molins. Presentar un document tancat, com va insinuar la regidora (com coipar-ne un d’un altre poble), trencaria completament tota possible dinàmica d’implicació dels espais feministes i la resta d’entitats i la socialització del protocol en aquestes.