El ple municipalitza els béns de Molins Energia

L'Ajuntament de Molins de Rei ha aprovat la liquidació i dissolució de l'empresa mixta Molins Energia i la reversió dels béns del servei, un procés de municipalització que compta amb el suport de la CUP i que hauria de permetre introduri fórmules de gestió directa en aquest mandat 2015-2019.

El ple municipal del passat 23 de juliol va aprovar la dissolució i liquidació de Molins Energia SL i la reversió dels béns del servei amb el vot favorable i la satisfacció del grup municipal de la CUP. L'acord constata la dissolució d’una empresa mixta que no va funcionar i significa la municipalització dels béns d’aquesta empresa, que ara passaran a ser de titularitat municipal; per tant, propietat de tots els veïns i veïnes de la Vila. Aquest doble acord té diverses connotacions per a la CUP. Principalment:

1. Desmunta la idea preconcebuda i en massa ocasions poc contrarestada des de les administracions publiques i els partits que les governen que la iniciativa privada o la col·laboració público- privada com era aquest cas, és eficaç per se.

2. Desmunta la idea que la legislació vigent impedeix la municipalització de béns i/o serveis

3. Obre la porta a futurs acords en aquest ple per futures municipalitzacions

Cal dir que aquesta municipalització no és total ni definitiva. Aquesta mateixa setmana s’ha continuat avançant en la tramitació del plec del concurs per tal que un privat presti els serveis de biomassa com a mínim per un any i amb una prórroga a un segon any. Entenem que era una situació lògica, donat que era impossible la gestió directa després de la dissolució de la societat, i per això hi vam votar a favor ja quan es va plantejar. El vot favorable de la CUP anava vinculat a que el contracte fos curt (1+1) i al fet que hi hagués personal municipal adscrit al servei per aprendre'n el funcionament, de tal manera que passat un, o com a màxim dos anys, estiguéssim en condicions de plantejar la gestió directa del servei de manera tècnicament realista.

La CUP continua assumint amb plaer la responsabilitat de crear les condicions perquè aquesta municipalització sigui definitiva, i per tant, a fer la fiscalització corresponent per tal de garantir que els serveis tècnics municipals tinguin les eines i els instruments necessaris per esta preparats en un o dos anys a assumir la gestió del servei si la majoria d’aquest ple s’expressa en aquest sentit.

L'Ajuntament ha acordat dissoldre l'empresa mixta Molins Energia 16 anys després de la seva creació.

El ple aprova la municipalització dels béns de Molins Energia, que ja són de titularitat municipal.