L’alcalde de Molins, Joan Ramon Casals, cobra 49.000€ de CDC mentre l’estructura política del consistori representa 874.114€ anuals

Joan Ramon Casals, alcalde de Molins de Rei, va ser cessat com a assessor polític a la Diputació de Barcelona el passat 30 de juny de 2014 tal com indica un anunci publicat al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona que va detectar la CUP. Arran d’això vàrem realitzar una pregunta per saber quines eren les retribucions de l’alcalde de la vila.

La resposta del govern municipal ha estat publicada a la web municipal i explica que Joan Ramon Casals i Mata cobra a partir de l’1 de juliol 49.000€ anuals bruts per part de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) per exercir la seva tasca de Secretari Executiu de Territori i Política Municipal de CDC.

Des de la CUP creiem que un alcalde hauria de cobrar el seu sou per part de l’Ajuntament perquè entenem que cobrar el sou per part d’un partit polític representa una dependència encara més gran cap a les directrius de la formació política.

Els sous dels càrrecs electes i càrrecs de confiança sempre hem cregut que han de ser substancialment més baixos. Actualment, el cost anual per l’Ajuntament de Molins de Rei de tota l’estructura política és de 874.114€.

Amb una reducció important del número i retribucions de càrrecs de confiança i dedicacions exclusives dels càrrecs electes, aquest Ajuntament podria pagar un sou al seu alcalde i reduïr considerablement les despeses derivades del repartiment de parceles de poder entre CiU i PSC.

Els alcaldes, alcaldesses, regidors i regidores de la CUP no poden cobrar més de 1.400 o 1.680€ mensuals segons marquen els nostres estatuts nacionals. El topall màxim varia entre aquestes dues quantitats depenent de si el càrrec electe té persones al seu càrrec en situació d’atur, dependència i/o fills/es.

Recordem que les retribucions de l’estructura política de l’Ajuntament de Molins és:

46.204,33   Xavi Paz Penche(PSC)   Regidor amb dedicació exclusiva

46.204,33   Mònica Santamans Forés (CiU)   Regidora amb dedicació exclusiva

46.204,33   Joaquim Martí Mayol (CiU)   Regidor amb dedicació exclusiva

46.204,33   Miquel Zaragoza Alonso (PSC)   Regidor amb dedicació exclusiva

52.681,16   Iolanda Garcia Llanta   Càrrec de confiança nomenat per CiU

52.681,16   Mireia Escobar Costa   Càrrec de confiança nomenat pel PSC

52.681,16   Maria Carme Pi Ciudad   Càrrec de confiança nomenat per CiU

52.681,16   Joan Sanahuja Escribà   Càrrec de confiança nomenat per CiU

52.681,16   Jordi Bascuñana Alfaro   Càrrec de confiança nomenat pel PSC

28.689,98   Marc Redorta Soldevila   Càrrec de confiança nomenat per CiU

180.977,62  Càlcul del cost de seguretat social

15.212,88  Tinent d’alcalde amb dedicació parcial (1)

56.291,04  Regidors/es de govern amb dedicació parcial (4 x 14.072,76)

31.920,00  Regidors/es de l’oposició (7 x 4.560)

22.800,00  Portaveus de l’oposició (4 x 5.700)

90.000,00  Subvencions a grups polítics (6)

874.114,64 €    TOTAL ESTRUCTURA POLÍTICA

*Aquestes quantitats són retribucions brutes anuals. Les dades han estat extretes de la pàgina web municipal i del pressupost del 2014.