La CUP es presenta en societat

Unes 200 persones de totes les edats van assistir el dissabte dia 10

a la Plaça de la Creu a la presentació de la CUP de Molins de Rei.

L'acte, presentat per en Roger Castillo, es va iniciar amb una reixida actuació dels Bastoners de Molins de Rei, que van aconseguir els primers aplaudiments del públic assistent.

A continuació, l'Àlex Maymó, de la CUP de Molins de Rei va explicar el perquè és necessari aquest nou partit a la Vila: "Hem de reCUPerar la il.lusió. Estem en un època en què la política ha caigut en un descrèdit general i la desconfiança de la població amb els polítics és força extesa i no sense raó, ja que normalment es primen els interessos de certs lobbies als interessos de la població".

L'Àlex va recordar que la CUP està formada per persones que ja fa anys que treballen per la Vila: "Som gent socialment activa i provenim de multitud d’entitats (culturals, de lleure, musicals, esportives...), de moviments socials, de moviments polítics alternatius, hem participat en plataformes unitàries i ara volem transmetre la nostra experiencia al món de la política municipal".

En aquest sentit, la CUP funciona de forma assembleària i està oberta a tothom, una forma de treballar que es vol traslladar a la política municipal: "L’Ajuntament ha de potenciar tant la participació de la ciutadania en la presa de decisions com l’autoorganització de la societat i l’associacionisme, per tal de lluitar contra l’individualisme i d'aconseguir crear un sentiment de respecte mutu, de solidaritat i de justícia social entre la població". L'Àlex va recordar que la CUP defensa la necessitat d'extendre l'ús social del català, no només entre els vilatans de 'tota la vida' sinó també entre els nouvinguts, i el dret de l'autodeterminació dels Països Catalans -no només des del punt de vista polític sinó també social per tal d'aconseguir una societat més justa- i va cloure el seu parlament amb la frase de Miquel Martí i Pol: "Tot està per fer i tot és possible".

També hi van intervenir el Gerard Nogués de la CUP de Valls i el Xavi Navarro de la CUP de Vilafranca, que van voler donar suport a la nova CUP -"ens fa molta il.lusió ser-hi aquí, acompanyant-vos en el vostre naixement"-.

Ambdues CUP tenen actualment representació als seus respectius municipis, i van ressaltar la similitud de la candidatura molinenca amb la seva fa quatre anys i no van dubtar que els resultats seran positius: "Al 2003 estàvem en una situació molt semblant a la vostra, vam tirar endavant la candidatura gent del poble, que ve dels moviments socials, com vosaltres, i davant la sorpresa de molts vam aconseguir entrar a l'Ajuntament. I les coses ens han anat prou bé aquests anys, i no dubtem que aquí a Molins de Rei els resultats també seran bons".

Seguidament la Lurdes Quintero, de la CUP de Molins de Rei, va tancar els parlaments fent un repàs dels eixos principals del programa de la nostra candidatura: "L'accés a l’habitatge a preus justos, l'assoliment d'una Vila millor per viure-hi, amb més espais d’ús públic, serveis públics de qualitat i un nou model de mobilitat amb el transport públic com a eix central, la protecció del petit comerç, la defensa del territori -preservant Collserola i recuperant per a la Vila el riu Llobregat- i una millora en la gestió tot controlant els ingressos dels polítics i de les despeses propagandístiques i reorientant recursos cap a ajudes socials i a equipaments per a joves, gent gran i associacions, i recuperant la gestió de serveis públics cedits a empreses privades". La Lurdes va anunciar que properament la CUP realitzarà un seguit de debats temàtics sobre pressupostos participatius, joventut i equipaments culturals, habitatge i medi ambient, a partir dels quals es perfilaran les propostes de la CUP defensarà de cara a les eleccions municipals del mes de maig: "El poble també té dret a decidir. És així que us convidem a tots i totes a participar d’aquest projecte perquè amb la nostra empenta, treball i força, aconseguim que un nou Molins surti de l’ou i recuperem la il·lusió!!!".

Un deliciós piscolabis amb el so de fons de la cançó de la CUP de Molins de Rei va posar fi a la presentació de la candidatura popular de la Vila. Per finalitzar, en Roger Castillo, va sentenciar: "Això s'acaba... i tot just comença".

I tenia tota la raó: la calçotada del dia 25 -per la que ja es poden adquirir els tiquets- i els debats -sobre els que informarem properament- en són una bona mostra.