La CUP Molins davant el drama que pateixen les persones migrants

La CUP insta a participar a la concentració solidària del proper dilluns 7 de setembre a les 20h a la Plaça de la Creu, on es farà una encesa d'espelmes en solidaritat amb els refugiats.

Els recomptes internacionals indiquen que prop de 60 milions de persones viuen fora de les seves llars a causa de la guerra, la violència o la greu vulneració de drets fonamentals. És la xifra que creix permanentment davant la indiferència dels governs occidentals, els mateixos que venen armes o bé embarguen la venda d'armament en funció dels seus interessos als territoris en conflicte.

La guerra de Síria i les seves conseqüències han posat el drama dels refugiats a la primera plana mediàtica, un drama continu que també pateixen les persones migrants que han de fugir del seu país per provar de deixar enrere les condicions de misèria en què es troben. En aquest cas, però, el camí dels refugiats ha superat la barrera del mediterrani i ha accedit al bell mig de la Unió Europea, un organisme que un cop més ha supeditat els drets humans als interessos polítics i econòmics dels seus estats membres.

L'estat espanyol és l'estat membre de la Unió Europea que menys sol·licituds admet i tramita per a l'acollida de refugiats. De les 625.000 sol·licuds rebudes a la UE el 2014 Espanya en va rebre menys de l'1%. Un estat que renega del dret d'asil, que alça murs a Melilla, que aixeca presons camuflades en forma de Centres d'Internament d'Estrangers i que és responsable directe de les morts que se succeeixen any rere any al mediterrani.

També són responsables directes de les crues imatges que aquests dies veiem als mitjans de comunicació partits polítics com el PP o Convergència Democràtica de Catalunya, que mentre critiquen els fets i la situació de pobresa dels afectats voten en contra al Parlament de Catalunya dels drets del poble palestí, un dels quatre països que més sol·licituds d'asil genera a l'estat espanyol pel setge diari i l'apartheid al qual el sotmet l'estat sionista d'Israel.

PP, CDC i UDC, partits que també neguen el dret d'autodeterminació al poble sahrauí, present cada estiu a la nostra vila a través del col·lectiu Molins de Rei amb el Sàhara, i al poble del Kurdistan, implicat directament en la lluita contra el terror a Síria malgrat el joc brut de Turquia.

Són partits polítics hipòcrites i responsables (conjuntament amb una àmplia majoria dels governs actuals dels estats membres de la Unió Europea) de les condicions deplorables que centenars de milers de persones pateixen avui a les fronteres d'Hongria, fa unes setmanes a Grècia, durant els darrers mesos a Ucraïna i Síria, i de forma contínua, a Palestina, al Sàhara, a Lampedusa o a Melilla.

El govern municipal ha anunciat via nota de premsa que s'ha posat a disposició del govern català i de l'Àrea Metropolitana de Barcelona per acollir refugiats que s'escapen de la guerra de Síria, una mesura que no serà efectiva fins que el govern espanyol no faci un gir de 180 graus en la seva política de menyspreu als drets humans.

La CUP Molins considera que més enllà d'una voluntat institucional expressada en un comunicat cal coordinar una resposta popular i solidària a la nostra vila. Una resposta a curt termini i també de llarg recorregut inexistent a Molins que permeti a la vila donar una resposta modesta però efectiva davant d'una situació que persistirà quan l'interès comunicatiu vagi a la baixa en les properes setmanes

La CUP ha proposat a l'equip de govern la convocatòria extraordinària d'un Consell Molins de Rei Solidària ampliat per debatre les accions que es poden exercir des de la vila amb la participació directa de les entitats que treballen en l'àmbit de cooperació a Molins i de tota la gent que a títol individual vulgui fer aportacions al debat.

La CUP Molins de Rei també se suma a la convocatòria solidària per al proper dilluns 7 de setembre a les 20h a la Plaça de la Creu, una concentració amb espelmes que s'ha de convertir també en un punt de trobada per coordinar-nos en favor del dret d'asil i per donar una resposta real i col·lectiva al drama que pateixen les persones migrants.

La CUP ha demanat la convocatòria d'un Consell Molins de Rei Solidària extraordinari per debatre les accions que es poden fer a la vila amb les entitats que treballen en l'àmbit de la cooperació.

La vila es mobilitzarà el proper dilluns 7 de setembre en un acte obert a tothom a la Plaça de la creu en solidaritat amb els refugiats.