La CUP Molins demana l'aplicació immediata de la moció d'emergència climàtica aprovada

Al Ple del passat 26 de Setembre es va aprovar una moció de la CUP per la qual es declara l’Emergència Climàtica a Molins de Rei i es fixen unes mesures concretes per fer-hi front.

Com que parlem d’una Emergència, les actuacions han de començar ja i demanem a l’equip de govern que concreti públicament i sense dilacions de quina manera les pensa portar a terme.

Ja està establert que tindrem un pla local d’adaptació al canvi climàtic i un pla de qualitat de l’aire aprovats en 6 mesos, però això vol dir que un cop aprovats caldrà implementar-los sense dilacions.

I també cal concretar com es farà la peatonalització del centre vila i l’ampliació de la zona sense cotxes a altres barris, de quina manera es promourà la reducció de l’ús del cotxe o es complirà el Pla d’acció supramunicipal per la qualitat de l’aire i com es participarà activament de propostes com la descarbonització i reducció del consum de CO2.

Demanem al govern i a l’alcalde Xavi Paz Penche en particular, quina concreció proposa el govern i en quins terminis a la peatonalització del centre Vila i l’estudi de l’ampliació a altres zones i barris.

Hi ha molta feina urgent a fer i no podem deixar passar ni un dia sense actuar-hi amb determinació. Des de la CUP ens oferim a treballar activament en la concreció dels acords i instem a l’equip de govern a que també hi impliqui al moviment ecologista.