La CUP presentarà la llista electoral el proper 18 d'abril

La CUP Molins de Rei va anunciar el passat mes d'octubre la intenció de presentar-se a les properes eleccions municipals amb un projecte obert i rupturista que aspirés a governar Molins en base a un programa transformador, en base als acords presos en assemblea oberta.

Al llarg dels darrers 5 mesos la CUP Molins ha anat perfilant el projecte a través de diferents assemblees obertes i comissions de treball per assentar les bases d'un programa polític sòlid i d'una llista potent en base a les aportacions de totes les persones que aposten per la CUP com una eina de transformació a la nostra vila.

El mes de febrer la CUP va presentar una proposta d'11 principis ètics i d'acció política i va obrir un procés per recollir propostes de gent per anar a la llista electoral, per tal de conformar una llista plural que combinés persones de diferents perfils tècnics i polítics, de diferents barris, edats i professions i que procurés respectar la paritat de gènere.

Durant aquest procés la CUP va rebre més de 100 propostes de noms per formar part de la llista electoral, 8 dels quals van quedar descartats immediatament perquè o bé es tractava de noms inventats, de militants d'altres forces polítiques de la vila que concorreran a les eleccions o bé perquè eren persones que no estan vivint des de fa anys a Molins.

La comissió de llistes ha obert un procés de treball que s'ha allargat força més temps del previst per respectar els espais de reflexió sobre el compromís amb el projecte que diversa de la gent proposada ens ha demanat. En aquest sentit, la CUP fa autocrítica sobre els ritmes proposats a l'assemblea oberta de febrer, propis d'organitzacions polítiques que treballen sense garantir espais per a la reflexió i el debat col·lectiu.

Roger Castillo, Mireia Romo i Josep Raventós encapçalaran la llista

Quan falten menys de dos mesos per a les eleccions municipals la CUP considera oportú anunciar les tres persones que encapçalaran la llista electoral del proper 24 de maig. En el número 1 es presentarà Roger Castillo i Bosch, actual regidor i portaveu del grup municipal de la CUP a l'Ajuntament. El número 2 l'assumirà Mireia Romo i Segura, que ja havia format part dels 10 primers llocs de la llista a les eleccions de 2011. El número 3 serà per a Josep Raventós, que forma part per primera vegada de la llista electoral de la CUP.

Roger Castillo té 28 anys. És politòleg i periodista. És militant de la CUP. Participa en diversos col·lectius de la vila com l'Ateneu Mulei (on coordina el Cicle de Músiques Invisibles), la Comissió Focs de Sant Joan o els Amics del Camell. És impulsor i redactor de la Revista Fosbury, col·laborador de Catalunya Ràdio i corresponsal al Baix Llobregat de Ràdio Terra. És soci de Fiare, de Coop 57, de Som Energia i del Cinebaix, i subscriptor de La Directa i de Crític. Actualment no té feina.

Mireia Romo té 32 anys. Ha estudiat filologia clàssica i catalana. Treballa al Consorci per a la Normalització Lingüística on fa classes de català per a adults a Molins de Rei i projectes de dinamització lingüística. Milita de fa anys a l'Esquerra Independentista i ha format part de diversos projectes i col·lectius vinculats a la lluita contra el patriarcat i als moviments socials. Actualment és militant de la CUP i d'Endavant OSAN, i membre de l'assemblea del Casal Popular La Barrina. És subscriptora de Tigres de Paper i de L'Accent.

Josep Raventós té 38 anys és geòleg, màster en enginyeria del terreny i treballa com a consultor en geotècnia i instrumentació en una enginyeria. És militant de la CUP. Ha participat en diferents col·lectius com la JOC/JOBAC, Remolins, l’Esplai Clariana i més recentment al col·lectiu de celíacs de la vila. Està casat i és pare de dos fills.

El proper dissabte 18 d'abril es donaran a conèixer les 31 persones que integraran la llista electoral de la CUP en un acte públic al Racó dels Gegants Vells a les 13:00h.