L'Ajuntament podria subvencionar empreses que fomentin la precarietat laboral

El ple aprova de nou les bases de les subvencions a empreses que contractin persones desocupades tot i el vot en contra de la CUP

Des de la CUP no considerem necessària en absolut la transferència de diner públic al sector privat per generar ocupació partint de la base que tenim moltes places per cobrir, encara, al propi ajuntament. Menys encara quan aquesta subvenció de 400 euros mensuals per a 6 mesos en jornada completa deixa la porta oberta que l’empresa pagui el salari mínim interprofessional de 655 euros al treballador (en conseqüència, per sota de qualsevol conveni que pugui tenir en el sector) i que també obre la porta a la contractació a temps parcial per la meitat de diners públics.

Estem convençuts que no és la intenció d’aquesta subvenció, però l’Ajuntament podria estar afavorint la contractació precària a persones que, d’aquesta manera, molt difícilment disposaran d’eines per dignificar la seva qualitat de vida actual. I a tot plegat, cal sumar el fet que les empreses ja disposen d’altres mecanismes per bonificar la contractació de treballadors a través de les ajudes que ofereixen altres admnistracions públiques.

La CUP proposem que, si l’equip de govern vol continuar subvencionant les empreses per contractar desocupats, marqui un sou mínim equivalent al dels treballadors de l’Ajuntament. La idea de fons, evitar les dobles escales salarials via diner públic. En qualsevol cas, és inadmissible que una política pública d'ocupació agafi permetent la precarietat laboral.

Així mateix, volem destacar com hem fet en d’altres ocasions l’encert de negar el dret a subvenció a les empreses que acomiaden treballadors de forma improcedent, que practiquen EROs o, directament, que són Empreses de Treball Temporal. Encara que sigui per un motiu aliè a l’Ajuntament, i és la manca de subvenció per part de la Diputació per impulsar aquest projecte, entenem coherent que es redueixi la partida de 40.000 a 15.000 euros, encara que això dificultarà que aquest programa pugui cobrir totes les demandes tal com ho havia anat fent fins ara.

L'Ajuntament aprova subvencionar empreses que contractin persones desocupades per a un període mínim de 6 mesos

Les bases assenyalen clarament que les empreses poden rebre la subvenció encara que contractin els treballadors en base al Salari Mínim Interprofessional (655€).

La CUP s'oposa a les bases i lamenta que una de les potes de les polítiques d'ocupació sigui la transferència de diner públic al sector privat sense ni tan sols combatre la precarietat dels treballadors contractats.