Posicionament de la CUP Molins sobre el procés de participació de la carretera

La CUP Molins de Rei volem valorar el desastrós procés participatiu sobre la reforma de la carretera. A pocs dies del final de les votacions, està generant desconcert i rebuig a molta gent.

Convergència i PSC van anunciar que farien una reforma de la carretera com a gran aposta de la legislatura. Ho van fer de manera electoralista sense establir quins en serien els objectius i obviant que el que realment la canviaria seria una reducció dràstica del trànsit quan es faci la continuació del Pla fins a la circumval·lació que s’ha de construir i que depèn del govern de l’Estat. Una reforma de 5,5 M€ que no considerem prioritària en el context de crisi social i econòmica que vivim. Ara, l’equip de govern de Joan Ramon Casals i Xavi Paz han llençat tres idees generalistes i un procés de participació que han generat dubtes a la població, amb la opció A desaconsellada pels tècnics en urbanisme que han fet els projectes. A més, no es menciona enlloc com es pressionarà l’Estat Espanyol per executar la circumval·lació des del pont fins al Pla.

A aquelles persones que volem aprofitar el canvi per guanyar espai pel transport públic, les bicicletes i sobretot els vianants, se'ns obliga a triar entre dues opcions (B i C), creiem que injustament. Un correcte debat polític, sense presses per posar-se la medalla de la consulta i dir que el govern fa participació, hauria pogut combinar B + C amb voreres amples (retornant l'espai a les persones) i definint el carril bici a la calçada, plantejant-lo integralment també en la mobilitat dels carrers del voltant.

La CUP creiem que aquest fet ha enterbolit molt el procés participatiu, impedint les aportacions de veïnes que voldrien poder combinar B + C. S’obre un escenari molt probable que la opció A perdi davant la B + C però s'acabi executant, i seria un error molt greu de lectura de la opinió dels molinencs que apostarien per retornar l’espai privatitzat pels cotxes a les persones, mentre es segueix incentivant la mobilitat sostenible i el carril bici.

Amb aquestes regles de joc, la CUP segueix demanant concentrar el vot en la opció B, i que la població es mobilitzi per fer-ho possible aquest dissabte a les 12h a la cantonada del Terraplè amb la Carretera.

Candidatura d’Unitat Popular

Molins de Rei, 2 de març del 2017