Un altre Molins comença a caminar

En uns moments en que la confiança de la ciutadania en els partits polítics tradicionals està tocant fons, un grup de molinencs i molinenques hem decidit donar el pas de constituir una Candidatura d’Unitat Popular (CUP), que tal i com indica el nom, consisteix en la convergència de diferents persones, provinents de diferents sectors i entitats de la vila, que compartim una manera d’entendre la política i que en definitiva compartim els següents principis polítics:

- L’aprofundiment en la Democràcia Participativa: En un context marcat per la mundialització econòmica i pel cada cop major distanciament dels centres de decisió estratègica respecte dels ciutadans, es fa del tot necessari articular mecanismes de participació i d’aprofundiment democràtic que permetin a les persones decidir sobre aspectes essencials de la vida pública i controlar la tasca de governs i administracions.

- Unes viles i ciutats integradores i socialment igualitàries.. Els ajuntaments, lluny d’inhibir-se de les seves responsabilitats polítiques i socials, han de treballar per la integració, entesa com a una igualtat d’oportunitats real, com a una garantia d’accés a uns serveis públics (sanitat, ensenyament...) de qualitat i a unes dignes condicions de vida i de treball; però alhora i necessàriament també com a la possibilitat de gaudir d’un entorn social i cultural enriquidor i com al dret a participar en la definició i construcció del model de ciutat, és una de les nostres principals prioritats.

-  Cal fer dels municipis un dels principals motors en la reconstrucció nacional dels Països Catalans.  Per això, defensarem polítiques de promoció de la nostra llengua, cultura i identitat nacionals,  partint de la base de la integració, la cohesió social i el sentit de comunitat. Conseqüentment, caldrà també un ferm compromís dels ajuntaments i els representants municipals en la defensa de l’exercici democràtic del dret a l’Autodeterminació.

-  Un desenvolupament econòmic, social i territorial realment sostenible, que partint del caràcter ecològic de l’activitat humana, no es limiti a la  gestió immediata de qüestions mediambientals aïlladament, sinó que els diferents projectes estratègics tinguin com a referència un model de territori equilibrat i un creixement econòmic respectuós amb el medi ambient i les persones que equilibri investigació, producció i serveis, amb l’objectiu posat en la millora de la qualitat de vida  de la majoria de la població

-  La dinamització del teixit associatiu i la promoció de l’autoorganització ciutadana és una de les bases principals per a la construcció d’una societat de persones lliures, responsables i solidàries. Ens comprometem en el treball d’anar configurant una forta xarxa social de caire popular, com a principal garantia d’unes viles i ciutats vives i participatives. Caldrà tendir a la cogestió i corresponsabilització de la societat civil en el desenvolupament dels diferents programes sectorials.

-  Unes viles i ciutats  solidàries. En un context mundial com l’actual, la nació catalana ha de ser un exemple de solidaritat amb els pobles que lluiten pel seu dret a la vida i a la dignitat. Aquesta solidaritat ha de veure’s reflectida tant des de l’actuació institucional, com des de la promoció educativa  dels valors que la fan possible.

Des de Molins hem decidit seguir l’exemple de diferents municipis, que ja porten anys treballant des de les Candidatures d’Unitat Popular (CUP), per treballar des d’una visió comuna però amb la independència de cada candidatura per definir les seves propies propostes per regenerar la vida política local. Per tot això volem fer una crida a la participació en aquest projecte a totes les persones que comparteixin les nostres inquietuts i fins i tot a qualsevol molinenc o molinenca que vulgui aportar les seves propostes en els debats oberts que en les properes setmanes realitzarem. Us convidem doncs a l’acte de presentació que realitzarem el proper dissabte 10 de març a les 12 del migdia a la Plaça de la Creu per tal de donar-vos a conèixer el nostre projecte.

Candidatura d’Unitat Popular de Molins de Rei