Presentació del llibre d’Albert Botran sobre la història de la CUP

El passat dimarts 8 de maig es va dur a terme a Molins de Rei la presentació del llibre sobre la història de la CUP i l’esquerra independentista, que ha escrit el nostre company i regidor de la CUP a Molins de Rei, l’Albert Botran.

Nombrosos molinencs i molinenques no van perdre l’ocasió de conèixer de primera ma les reflexions i opinions de l’autor, no només sobre la història de la nostra formació política, sinó també de com afrontem els reptes que se’ns presenten en els propers anys.

Unitat Popular. La construcció de la CUP i l’independentisme d’esquerres. Malgrat existir des de l’any 1987 i disposar ja d’una llarga trajectòria política, no fou fins a la irrupció als principals mitjans de comunicació del país el maig de 2007, amb l’obtenció d’unes desenes d’actes de regidor, i quatre anys més tard amb la seva consolidació en obtenir-ne un centenar, que la sigla CUP aparegué amb força en l’escenari polític i mediàtic del país.

Però, què és la Candidatura d’Unitat Popular i quin és l’espai polític que representa, més enllà dels tòpics i de les anàlisis simplistes que sovint s’utilitzen per classificar-la? Quins són els fonaments en els quals se’n sustenta el corpus ideològic i quina n’ha estat l’evolució al llarg de la seva existència?

Unitat Popular. La construcció de la CUP i l’independentisme d’esquerres intenta respondre aquestes qüestions i repassar els moments més importants en la vida d’aquesta organització política i de l’independentisme d’esquerres modern al conjunt dels Països Catalans. A més, també pretén ser un instrument valuós per conèixer, de primera mà, què ha dut aquesta força a convertir-se, sens cap mena de dubte, en una de les més puixants, arrelades i il•lusionants de la realitat política catalana.

Albert Botran (Molins de Rei, 1984). Membre del Secretariat Nacional de la CUP i regidor a Molins de Rei. Màster en Història Comparada (segles XVI-XX), per la UAB. Premi Francesc Carreras Candi per la tesina «Pensar històricament els Països Catalans» (2010). És coautor del llibre Les proclames de sobirania de Catalunya 1640-1936 (2009). Actualment, treballa de tècnic en una entitat cultural. Participa a l’Ateneu Mulei, actua als Pastorets i ha guanyat dues vegades el Combat de Corrandes de la Garrotxa. Col•labora a Ràdio Molins de Rei, escriu regularment a El Punt Avui i ha publicat articles de temàtica política a La Veu de la Terra, Lluita, L’Accent, Eines i Llibertat.cat.