Notícies de Molins

El proper dia 1 d’octubre, les molinenques i la resta de catalanes estem cridades a participar al referèndum sobre si volem que Catalunya segueixo formant part de l’Estat Espanyol o no.

El passat 25 de juliol vam conèixer, a través de nota de premsa del govern de Joan Ramon Casals i Xavi Paz, que es construirà "la primera promoció de protecció oficial des de la construcció del barri de La Granja", a través d’una cooperativa vinculada a UGT: 34 habitatges dels quals l'ajuntament en disposaria de 8 com a contraprestació, dels quals 4 es destinaran als afectats per l’expropiació de Sant Pere de Romaní i només 4 a “necessitats socials”.

La CUP creiem que cal ajudar a les persones que es troben en condicions econòmiques difícils, ja sigui fruit de l’atur disparat fruit d’aquesta crisi del capitalisme que encara vivim o de les polítiques de devaluació de les pensions que practiquen els governs de l’Estat des de

La CUP vam demanar que no s’aprovés el Pla de Joventut en aquest ple, i va ser acceptat, tot i la majoria absoluta del govern. El motiu no és que estiguem en desacord amb el pla, tot i que tampoc creiem que sigui el millor possible.

Ara farà un any ja vam fer la demanda al govern sociovergent, oferint-nos a treballar conjuntament una campanya “No és No” i l’elaboració d’un protocol

Fragment de la notícia sobre el Nou Vicari de Molins

Amb aquest canvi, el caràcter del nou equip que dirigirà les parròquies de la vila estarà basat en la defensa dels postulats més reaccionaris de la Església Catòlica.

El passat ple municipal del mes de maig, la CUP vam preguntar al govern sobre la nova façana pintada per un nou establiment de restauració. Com a CUP valorem que el que ha passat al Pati del Palau no hauria d’haver passat.

A l’assemblea ens vam reunir militants, simpatitzants, regidores i exregidores, on vam valorar les dificultats d’intentar negociar amb la sociovergència i la necessitat que té Molins d’afrontar debats cabdals a curt i mitjà termini: l’encariment del preu de l’habitatge, els usos privatius de cada cop més espai públic, la necessitat d’un model de vila sostenible a mig termini i la valentia necessària per afrontar aquests debats claus de vila. També es crearà un grup de treball per defensar el referèndum de l’1 d’octubre.

La setmana passada el Parlament de Catalunya votava i lamentablement aprovava, amb l’únic vot en contra de la CUP, no fer ús de la moratòria de l’abocament de residus salins a l’abocador del Cogulló. Aquest abocador, d’ús exclusiu vinculat a les explotacions mineres de Súria i Sallent, és l’abocador més gran de residus salins i el responsable de la salinització del riu Llobregat, del seu aqüífer i del mal gust de l’aigua de boca a Molins de Rei i a tots els municipis que ens abastem del Llobregat.

En un article anterior, vam analitzar la nova bombolla immobiliària a Molins, impulsada per nous plans urbanístics i la gentrificació que s’escampa des de Barcelona.

Pàgines