Notícies de Molins

El consum de drogues (legals o no), forma part de la realitat recreativa de moltes persones a Molins. S'identifica el consum de substàncies com un aliat per procurar diversió, configurar una pròpia identitat i / o accedir a relacions i afinitats amb el grup d’iguals.

El ple municipal del 28 de juny va aprovar l'adhesió de l'Ajuntament de Molins de Rei al conveni de col·laboració per a la promoció de la transició agroecològica, que fomenti el retorn a la pagesia, l'agricultura ecològica i els circuits curts. L'aportació municipal serà de 3.000€ anuals, tal i com també faran la resta d'Ajuntaments del Parc Natural de Collserola.

El passat 25 de juny es va publicar la nova convocatòria d’ajuts a la rehabilitació en edificis i habitatges d’ús residencial, 4 mesos abans del que és habitual i amb algunes novetatsLa dotació pressupostària augmenta dels 45.000€ de l’any 2017 als 55.000 del 2018, amb la possibilitat d’augmentar aquesta dotació inicial amb romanents d’altres convocatòries no esgotades, o amb d’altres que es puguin destinar a ampliar la dotació inicial.

Les violències sexuals i l'alta tolerància de les mateixes en els contextos d'oci representen un dels principals riscos a la nostra societat. Els últims anys s’està visualitzant la necessitat que les polítiques públiques d’equitat posin especial èmfasi en els espais d’oci, essent aquest un dels contextos on les violències sexuals operen amb més impunitat.

Des de la CUP volem denunciar que en els últims mesos el nostre municipi ha patit la incursió de grups espanyolistes que aprofiten les hores nocturnes per fer pintades espanyolistes, i arrencar simbologia a favor de les preses i presos polítics. Aquestes incursions han inclòs el robatori a propietats privades i al mateix ajuntament van robar una pancarta i un llaç groc. També han provocat destrosses al mobiliari urbà com el trencament d'un màstil a la plaça de la Llibertat.

El passat 12 de juny es va tornar a reunir la Taula Local de l'Habitatge, inactiva des de fa 2 anys, dins del reformulat Consell per la Cohesió Social i Territorial de Molins de Rei constituït el passat 9 de maig, donant continuïtat al Consell de Seguiment de la Crisi que va funcionar en l’anterior mandat municipal, complint així un dels compromisos del pacte de govern.

En el ple municipal del passat 14 de juny de 2018 es va aprovar l'inventari de béns i drets de l'Ajuntament i la constitució del Patrimoni Municipal del Sòl i Habitatge, on els ingressos obtinguts mitjançant alienació i gestió dels béns d'aquest patrimoni han de ser destinats a polítiques d'habitatge.

En motiu del 50è aniversari de la mort de Margarita Xirgu es posa en valor la seva figura a nivell nacional amb diversos actes, destacats els de Molins, lloc de naixement de l'actriu. A la nostra vila, la Setmana Xirgu es consolidarà per posar en valor cada any el teatre a nivell local i la figura de la dona en ell.

El passat dimarts 5 de juny del 2018 s’ha celebrat la primera trobada de la comissió de seguiment del Pla Local d’Igualtat, que va ser aprovat pel Ple Municipal el 20/12/2017. Aquest pla és fruit d’un any de treball gràcies a la gran tasca participativa de les diferents forces socials, plurals i multidisciplinàries del nostre municipi.

Amb el projecte “Murs de Colors” el govern municipal vol impulsar l'art urbà a Molins de Rei com una expressió artística i cultural de primer nivell que ha viscut estigmatitzada les últimes dècades. L'art urbà ens dona la possibilitat d'omplir de colors i de vida molts murs grisos de formigó, alhora que es fomenta l'art a la nostra vila.

Pàgines