Abstenció crítica de la CUP Molins a l'amplicació dels pressupostos

La CUP Molins ens abstenim en l'ampliació de pressupost perquè no inclou cap de les nostres propostes en mobilitat sostenible, PLACC o habitatge, tot i que compartim algunes mesures d'ajudes i reactivació econòmica davant la COVID

Aquesta va ser la nostra invervenció al Ple:

Abans de començar, una petita prèvia: Han dit al presentar el punt que vostès fan una proposta. Formalment sí, però en el seu imaginari ja està aprovada aquesta ampliació i així ja ho han comunicat, però vaja, no és cap novetat, malauradament, així que tampoc m'hi entretindré en això.

Avui portem a ple una ampliació de pressupostos molt important. Votem gastar gairebé la meitat del que ens queda de romanent, més d'1 milió d'euros. D'aquesta ampliació de pressupost veiem coses positives i d'altres de negatives:

En positiu veiem que es dóna una bona part de l'impuls econòmic que necessiten les activitats i la cultura a la vila. No podria ser d'altra manera, ja que aquestes partides estaven a 0 totes elles. Tot i això, valorem que es faci un esforç econòmic important per dotar-les amb nombres previs a la pandèmia, el que denota una voluntat de fer coses. El que és una llàstima és que aquesta voluntat no hagi existit aquest darrer any, on la regidoria de cultura ha fet molt pocs esforços per poder oferir una oferta de cultura segura, tot i les restriccions. Molts municipis han ofert activitats adaptades a la realitat de la pandèmia. A Molins ho hem trobat a faltar. Esperem que amb aquest impuls econòmic això es vegi revertit.

D’altra banda, també volem deixar constància d’aspectes d’aquesta ampliació que no ens agraden tant:

• Estem totalment en contra de l’ampliació de pressupost de 23.000€ a la partida d’afers europeus. Una regidoria que considerem fantasma i uns diners que s’haurien de destinar a altres qüestions. Les explicacions que ens han donat les veiem buides.
  • Som molt crítics amb l’ampliació de 18.200€ per l’edició del Balcó de la Vila. Ens han explicat que van pressupostar només un número el febrer, en lloc de 3 com es fa sempre. pe rquè no van pressupostar els 3 de cop? Considerem que, actualment, el Balcó de la Vila és un pamflet propagandístic del govern i que paguem amb els impostos de totes. O n’eliminem la seva edició, o el pluralitzem i democartitzem perquè sigui realment un altaveu vilatà.
  • Qüestionem la necessitat de comprar un cotxe de Guàrdia Urbana gastant 7.000€. La partida inicial de gairebé  40.000€ ja ens semblava massa elevada. Creiem que enguany cal estrènyer-se el cinturó en partides d’adquisició de nous vehicles.

Fent el balanç d'aquests motius, des de la CUP hem decidit abstenir-nos. Tot i abstenir-nos, volem deixar clar que trobem a faltar la voluntat política d'incloure propostes nostres en les ampliacions de pressupost, com així se'ns va dir en el seu moment, en els àmbits de mobilitat sostenible, PLACC i habitatge. En aquesta ampliació no hi ve plasmada cap d'elles. Esperem que la reunió realitzada entorn de l'habitatge fa unes setmanes desemboqui en una propera ampliació de romanent on sí que veiem reflectida algunes d'aquestes propostes.