Aprovat el Protocol d’actuació davant les violències sexuals

El govern municipal té el ferm compromís de treballar per eradicar qualsevol tipus de violència i la voluntat de desplegar polítiques contra les violències que pateixen les dones, incloses totes aquelles persones que pateixen discriminació per la seva diversitat sexual o de gènere al nostre municipi.

El consistori ha estat treballant en el primer Protocol d’actuació davant les violències sexuals en espais festius gràcies a la participació i la col·laboració d’associacions i moviments socials molt vinculats a espais d’oci i d’autogestió de festes pròpies de les entitats.

Aquesta col·laboració per poder dur a terme les diferents accions que contempla el protocol és possible gràcies a la voluntat de totes les ciutadanes de la vila que de manera directa o indirectament prenen la responsabilitat de prevenir i detectar situacions que puguin derivar en qualsevol tipus d’agressió o de violència de gènere.

El document final estableix un marc d’actuació per prevenir, detectar i resoldre els casos d’assetjaments i agressions sexuals, i eradicar aquestes conductes que massa sovint es produeixen en aquests espais d’oci.

Des de la CUP hem sol·licitat durant anys aquest protocol des de l’oposició i ara des del govern les nostres companyes Laura Munt i Carles Ros ho han garantit des de les regidories de Feminismes i Alliberament LGBTI i Joventut.

Campanya “Per una vila lliure de violències sexuals”

Amb els 4.142€ obtinguts durant la Vaga General Feminista del 8 de març de 2018 pels sous descomptats a les treballadores municipals que van secundar la vaga s’ha finançat aquesta campanya de banderoles, cartells, xapes i anuncis digitals