Clam independentista a la multitudinària manifestació de la Plataforma pel Dret de Decidir

La CUP va participar ahir a la multitudinària manifestació convocada per la Plataforma pel Dret de Decidir (PDD) a Barcelona sota el lema “Som una Nació i diem PROU! Tenim el dret de decidir sobre les nostres infraestructures”.

Les xifres, com sempre, són contradictòries -700.000 i 200.000 persones segons les diferents organització i policia, respectivament-, però el que va quedar clar és que va ser una de les marxes més nombroses dels últims anys -fins i tot superior a la del 18 de febrer del 2006-. El que també va quedar demostrat és que el sobiranisme avança i que el poble sembla començar a reaccionar davant les agressions de l'Estat espanyol.

La Candidatura d'Unitat Popular, que era al final de la manifestació, va reunir un nombrós grup de persones sota el lema "Tirem pel dret, independència", entre les que es trobaven una representació de la CUP de Molins de Rei.

En total, van ser unes 200 les entitats cíviques i culturals, forces polítiques, centrals sindicals i moviments socials dels Països Catalans que hi van donar suport. Entre elles, la CUP, tant a nivell nacional, com a nivell local a les següents poblacions: Badalona, Berga, Biosca, Cerdanyola - Ripollet, Girona, Lleida, Manresa, Martorell, Mataró, Molins de Rei, Montesquiu, Palau- Solità i Plegamans, Sant Joan de les Abadesses, Sallent, Salt, Torà, Sant Pere de Ribes (UM9), Vic, Viladamat i Vilanova.