Comunicat de la CUP Molins davant l’expulsió del PSC-PSOE del govern de Molins de Rei

Demà dimecres 1 de novembre, a les 17h a la Sala d'Actes del Poliesportiu Municipal, debatrem a l’assemblea oberta ja convocada l'escenari que estem vivint a nivell nacional i la oferta de pacte de l'alcalde de Molins.

Aquest dilluns, l’alcalde de Molins del Joan Ramon Casals ha decidit trencar el pacte de govern amb el PSC-PSOE de Xavi Paz, fruit de les posicions antidemocràtiques que el PSOE ha pres i segueix prenent a nivell estatal i nacional en contra de la democràcia i les llibertats del poble català, materialitzades en l’article 155, entre d’altres.

Davant d’això, i de que ens ha cridat a obrir negociacions com a primera força a la oposició, la Candidatura d’Unitat Popular de Molins vol manifestar:

1- L’anhel d’exercir el dret a l’autodeterminació a través d’una mesura totalment democràtica com és un referèndum, expressat pel poble català, ha estat contestat amb una negativa al diàleg, ferma violència i autoritarisme per part de l’Estat Espanyol, de la ma del PP amb el suport de PSOE i C’s. Pel que afecta a Molins, el PSC-PSOE, partit d’on n’és membre Xavi Paz, ha donat suport a l’enviament de milers de Policies Nacionals i Guàrdia Civils que van causar 1066 persones ferides, algunes molt greus, nombroses destrosses a col·legis, la violència de la por sobre la població catalana i una clara coerció a la democràcia. Això ha estat seguit de la detenció de Jordi Cuixart i Jordi Sánchez, dos presos polítics més a la trista llista de l’Estat Espanyol. I la setmana passada, amb el suport manifest tant de Pedro Sánchez com de Miquel Iceta, a l’aplicació de l’article 155: la dissolució del govern de la generalitat i la intervenció total del govern, de l’escola catalana, dels Mossos i de TV3. Un cop d’estat a través de la constitució mai vist des de Franco.

2- Davant d’aquest escenari, no podem tolerar un partit que pren posicions antidemocràtiques governant la nostra vila. Molins va sortir a votar massivament l’1 d’octubre a votar i defensar les escoles i s’ha mostrat fermament i reiteradament favorable a la democràcia.

3- Al passat ple municipal, vam demanar obertament al PSC-PSOE de Molins que trenquessin amb l’estructura del PSOE. Crèiem que els membres de la seva agrupació local no pensaven el mateix que el PSOE. Davant el silenci i el suport a Pedro Sánchez, no podem fer més que creure’ls partidaris de totes les mesures aplicades pel govern del PP, i per tant, els volem fora de les nostres institucions.

4- Davant la proximitat de la República, ens cal un consistori que la impulsi i participi activament del Procés Constituent. Ara mateix, posar a debat les bases d’una nova estructura social és imprescindible per una societat més lliure, justa i cohesionada, solidària i sostenible.

5- La població de Catalunya, de la resta dels Països Catalans i dels altres pobles dins l’Estat Espanyol vivim moments excepcionals, d'enormes debats, apoderaments, sentiments i reflexions, que feia molts anys que no es manifestaven. Tot i això, hem de viure el moment present encarant el futur que volem, analitzant la realitat que ens envolta i prenent les decisions que el materialitzin: la construcció d'uns Països Catalans lliures, feministes, solidaris, sostenibles i internacionalistes.

6- Entomem la proposta de l'alcalde d’un Pacte local per la República i obrirem un procés de debat i reflexió obert a tothom que es cregui part del projecte de la Candidatura d’Unitat Popular. La nostra assemblea permanent ha decidit convocar assemblees obertes en un procés que durarà com a mínim tres setmanes per poder valorar la proposta.

Per tant, aquest dimecres 1 de novembre, a les 17h a la Sala d'Actes del Poliesportiu Municipal, debatrem a l’assemblea oberta ja convocada. Us hi esperem!

La nostra assemblea permanent ha decidit engegar una sèrie d’assemblees obertes en un procés que durarà com a mínim tres setmanes per poder valorar la proposta.