Continua la precarietat laboral en el servei de neteja dels equipaments municipals


En el ple municipal del 26 de maig va ser rebutjada per l’equip de govern (IiE, ERC, CiU) una moció de la CUP que sol•licitava la municipalització del servei de neteja dels equipaments municipals de la vila.



Aquest servei es va privatitzar fa anys i des de llavors s’han repetit els conflictes per la precarietat laboral existent i per l’incompliment per part de les empreses del plec de condicions que regeix el servei. Les treballadores de la neteja cobren salaris d’uns 730 € nets mensuals a jornada completa, que contrasta amb els salaris superiors als 1.000 € de qualsevol treballador/a municipal o superiors als 3.500 € en el cas de l’alcalde o dels caps de llista d’ERC o CiU.




Els partits polítics que governen Molins de Rei en el seu programa polític tenen propostes com fixar en 1.000 € el salari mínim però han demostrat un cop més que no son capaços d’aplicar el seu programa allà on governen i per tant garantir que els treballadors/es municipals tinguin sous i condicions laborals dignes. Des de l’equip de govern van assegurar en el ple que no es podia portar a terme la municipalització per manca de recursos, que si existeixen curiosament per pagar salaris molt més elevats dels càrrecs polítics i de confiança.






Comparativa sous

3.960 € Ivan Arcas (IiE)

3.660 € Víctor Puntas (ERC)

3.660 € Joaquim Martí (CiU)

730 € Netejador/a






Per tot això des de la CUP seguirem al costat de les treballadores de la neteja i exigirem que tornin a formar part de la plantilla de l’Ajuntament amb l’objectiu de garantir que s’acabi amb la precarietat laboral que pateixen i també per tenir un servei de neteja de qualitat.



El preu de sortida de la concessió del servei ofertat per l’Ajuntament era de 1.823.275,86 € per un període de 3 anys. Un informe municipal determina que els costos laborals son de 1.794.148,81 € i per tant només queda un marge de 29.000 € per pagar els materials, la màquinaria, despeses generals i obtenir-ne el benefici industrial. Per tant, el preu marcat per l’Ajuntament deixa molt clar que les empreses que vulguin gestionar aquest servei hauran de pagar els baixos salaris que determina el conveni i fins i tot es podrien repetir incompliments que ja s’han donat en el passat en els quals la empresa, per estalviar-se diners, no feia les substitucions de les treballadores en baixa laboral. I això el que provoca es que s’hagi de fer la mateixa feina però amb menys personal i acaba repercutint en la qualitat del servei. Per aquest motiu el juny de 2009 va haver-hi una vaga en el servei.



L’empresa adjudicatària ha guanyat amb una oferta de 1.768.577,58 € i assegura que durant els 3 anys només destinarà 544,78 € (0,03%) a despeses generals i benefici industrial. Sembla que ara l’ajuntament ha trobat a una empresa que treballa “por amor al arte”... Que cadascú en tregui les seves conclusions...