Defensem l’Escola Pública de Molins

La nostra vila disposa d’una àmplia xarxa d’ensenyament públic basada en uns criteris que creiem que cal garantir: catalana, innovadora, inclusiva, laica, democràtica, gratuïta, integradora i de qualitat. Actualment comptem amb 3 llars d’infants, 7 escoles, 2 instituts, 1 escola de música i 1 centre de formació d’adults.

Campanya Estimem l’Escola Pública

L’Ajuntament de Molins, amb el suport de l’Assemblea Groga de Molins, ha impulsat una campanya de suport a l’escola pública perquè les administracions públiques i les classes populars sempre hauríem de defensar els serveis públics perquè són els únics que garanteixen l’accés universal per a tothom.

Des de la CUP fem una crida a tothom a defensar l’escola pública amb fets. La CUP treballem per equiparar- nos a models educatius on la ràtio d’alumnes per classe sigui inferior als 25 actuals i sobretot no es subvencionin amb diners públics escoles que incompleixen el criteri de gratuïtat i de laïcitat.

L’11 de març de 2018 es va celebrar la 2a Edició de la Festa de la Pública, organitzada per l’Assemblea Groga de Molins

No al tancament de línies de la pública

Com a mares i pares també hem de seguir matriculant a les nostres filles i fills a les escoles públiques per evitar el tancament d’una nova línia pública a la nostra vila com ha plantejat el Departament d’Ensenyament en la Preinscripció del Curs 2018-2019. Fa 3 anys es va poder evitar el tancament d’una de les dues línies públiques que es plantejaven tancar. Tant en aquella ocasió com ara hem de denunciar que mai es tenen en compte les línies de l’escola concertada a l’hora de retallar malgrat que aquestes línies també estan pagades amb diners públics.

Si no evitem el tancament de la segona línia de l’Escola Castell Ciuró, haurem passat de 10 a 8 línies públiques en 3 anys mentre que les 3 línies concertades es mantenen sense cap mena de debat. El model d’escola concertada és un cas atípic dins del context europeu perquè no té cap sentit que l’administració pública destini molts recursos públics a escoles que no són gratuïtes mentre que les retallades en ensenyament han afectat molt greument a l’educació pública i als ajuntaments com el de Molins.

A partir del 2010 es van aprovar des del Govern de la Generalitat de Catalunya greus retallades que van afectar als recursos materials, humans i qualitatius de l’ensenyament públic. En el cas de les Llars d’Infants es va passar d’una aportació anual per alumne de 1800€ a 0€ en 3 anys. Aquesta dràstica davallada de la Generalitat va ser assumida per l’Ajuntament principalment i en menor mesura per la Diputació. El mateix va passar amb l’Escola de Música Municipal. Ara no hi ha més excuses i cal que el nou govern de la Generalitat reverteixi aquestes retallades i des de la CUP farem tot el possible per aconseguir-ho des de dins del govern municipal.