DESOBEDIÈNCIA FEMINISTA

Aquesta unitat d'acció ha permès organitzar dos actes molt potents a la vila. El primer, el dijous 7 de març, la xerrada 'Les dones: història d'una repressió' a càrrec de Verònica Zaragoza, filòloga catalana per la Universitat de Girona que està fent el doctorat sobre dones escriptores de l'edat moderna.

La ponent, nascuda a Ondara (Alacant) i resident a Molins de Rei, va fer un repàs extens als orígens de la societat patriarcal i de l'evolució del rol de la dona a la societat. La xerrada va tenir com a fil conductor textos literaris escrits en diferents períodes de la història i va permetre als assistents conèixer la construcció del feminisme des d'un nou punt de vista.

Dissabte al matí vam pintar un mural a l'aparcament situat al carrer Major a l'alçada del carrer església amb el lema '8 de març. Dia internacional de les dones treballadores. Desobediència feminista!' i que té al seu centre un dibuix d'estètica zapatista. Una jornada matinal d'esforç compartit que esperem que perduri en la memòria col·lectiva de les molinenques a través d'un mural que omple de vida i lluita el centre vila.

D'altra banda, el divendres 8 de març militants i regidors de la CUP Molins de Rei vam participar en la manifestació 'Contra l'ofensiva del patriarcat i del capitalisme, desobediència feminista' a Barcelona. Convocada a Plaça Universitat , va transcórrer entre proclames reivindicatives fins a la Plaça Sant Jaume de la ciutat comtal.

El mateix divendres al matí, vam assistir a l'acte institucional convocat per l'Ajuntament de Molins de Rei a les 12 del migdia. Des de la CUP volem expressar el nostre malestar pel contingut de la pancarta penjada al balcó de l'Ajuntament el 8 de març. Eliminar el mot 'Treballadores' del 'Dia Internacional de les Dones' és una decisió amb una càrrega ideològica intencionada que no compartim.

També volem recomanar-vos la lectura del manifest del 8 de març d'enguany consensuat per les organitzacions de l'Esquerra Independentista i que comença amb unes dades concloents: 'Les dones constituïm la meitat de la població mundial.

Realitzem les dues terceres parts del treball que es fa al món. Guanyem el 10% dels salaris totals i només disposem d'un 1% de la propietat mundial'. Us el perdreu?

Documents adjunts: Dossier esquerra Independentista