El deute de l’Ajuntament de Molins de Rei arribarà als 23 milions d’euros

El ple municipal del 15 de maig de 2012 ha aprovat un crèdit de 3.565.370,79 € per pagar les factures pendents a proveïdors, segons el que marca el Real Decreto 4/2012 del govern de l’estat espanyol. S’ha aprovat amb els vots a favor de CiU, PSC i PP, mentre que la CUP, ExMdR i IxMdR ens hem abstingut.

Amb aquest nou crèdit, el deute total del consistori molinenc arriba als 22.959.872,05 €, fet que comportarà que cada any s’hagi de pagar 1 milió d’euros en interessos als bancs i caixes. En el pressupost 2012 estava previst pagar uns 830.000 € d’interessos bancaris, xifra que es veurà incrementada fins al milió després de l’aprovació d’aquest crèdit.

L’Ajuntament de Molins de Rei s’ha hagut d’acollir al Pla d’Ajustament Estatal per culpa del deute que altres administracions com la Generalitat, l’Estat o la Diputació tenen amb el nostre consistori, i que en aquests moments arriba als 4,5 milions d’euros.

Des de la CUP entenem que el govern municipal (CiU i PSC) i el seu soci habitual (PP) no han estat capaços de pressionar i d’aconseguir que les altres administracions paguin el deute. Per la contractació del crèdit de 3,5 milions haurem de pagar prop de 200.000 € anuals d’interessos bancaris.

Volem denunciar un cop més que administracions com la Generalitat de Catalunya han reduït la pressió fiscal a les rendes més altes, al mateix temps que han deixat de pagar els deutes amb els ajuntaments. El finançament local, un cop més, ha patit de forma més directa la política antisocial aplicada pel govern del sr. Artur Mas. I això és molt greu, ja que des dels municipis s’apliquen la majoria de serveis socials més propers a la ciutadania.

Per altra banda, el govern de l’Estat Espanyol també han obligat als ajuntaments amb deutes als proveïdors a endeutar-se encara més, però no han obligat a les altres administracions (Estat inclòs) a fer efectiu el deute que tenen amb els ens locals.

Des de la CUP ens hem abstingut perquè en l’actual situació, generada en part per la inacció dels principals partits polítics, no hi havia alternativa a la sol·licitud d’un crèdit. També estarem atents a com s’utilitzen en els propers anys els diners cobrats del deute de les altres administracions.

L’actual nivell d’endeutament hipoteca la situació econòmica del consistori, especialment d’aquí 2 anys, quan s’acaba el període de carència de l’operació de crèdit. No volem que s’utilitzi aquesta període de 2 anys per utilitzar els recursos financers per actuacions i inversions de caràcter electoralista. La planificació econòmica de l’Ajuntament ha d’anar més enllà del període estríctament electoral.