El govern de Xavi Paz rebutja aplicar el protocol de FAADA pel benestar animal en els Tres Tombs 2020 i torna a realitzar la pujada a l'Església

Després de reunir-nos amb FAADA, entitat que ha presentat a tots els partits polítics el protocol de benestar animal de cara als Tres Tombs, la CUP celebrem i ens sumem a la necessitat d’aplicar-lo a Molins i així ho vam fer arribar al govern de Xavi Paz

En aquest context, enguany sorgia una gran oportunitat per a l’actual govern municipal del PSC per seguir avançant en l’àmbit del benestar animal. La fundació FAADA (Fundació per a l'Assessorament i Acció en Defensa dels Animals), juntament amb l’associació Tonis de Taradell, organitzadora dels Tres Tombs a la comarca d’Osona, han redactat un protocol conjunt amb l’objectiu principal de “Vetllar perquè tots els èquids que participin en la festa dels Tres Tombs es trobin en tot moment amb les condicions òptimes necessàries que garanteixin el seu benestar, tant físic com psíquic” abans, durant i després del passant, siguin propis o llogats.

Aquest protocol és un marc de partida molt interessant, ja que ha permès trobar un consens entre els dos pols del conflicte. Aquest protocol va ser traslladat per part de l’associació FAADA i per l’entitat animalista molinenca ¿Serás su Voz? a l’Ajuntament de Molins de Rei perquè fos aplicat a la Festa del 2020 i permetés iniciar un debat sobre com ha de ser el futur d’aquesta festivitat.

Després d’una reunió de les regidories de sostenibilitat i cultura i l’alcalde amb les entitats animalistes, i de la demanda explícita de la CUP, el govern ha decidit no aplicar aquest protocol, emparant-se a un protocol de mínims que s’està elaborant des de la Federació Catalana dels Tres Tombs i que no dóna resposta a totes les propostes del moviment animalista.

S’acosta la nova edició dels Tres Tombs a la vila i, amb ella, la ferma convicció de la CUP Molins de Rei amb el benestar i l’ètica animal. Després d’anys de protestes, demandes i campanyes, l’any 2018, en entrar al govern, vam aconseguir alguns avenços en aquest sentit.

Dins l’acord de govern de desembre del 2017 hi havia diversos canvis significatius que posaven el fil a l’agulla en l'àmbit del benestar animal i els Tres Tombs: l’abolició de la pujada del carrer Pare Manyanet, modificant així el recorregut per carrers més planers. I l’inici d’un debat per explicar quines són les càrregues dels carros i limitar-les en aquells casos en què es demostri que són excessives.

Aquest acord ens va permetre portar a primera línia política i social el debat sobre el benestar animal, un debat complex però que, també a l’àmbit municipal, cal abordar amb urgència en el si de la societat i de la Vila de Molins de Rei, tal com explicava el nostre company i antic regidor de Medi Ambient, Josep Raventós.

Ja que el govern municipal de Xavi Paz ha desestimat aplicar l’esmentat protocol per a l’acte d’enguany, els moviments socials animalistes realitzaran un seguiment exhaustiu de la jornada, parant especialment atenció en els dos avenços que s’havien realitzat ja en els Tres Tombs amb l’entrada de la CUP al govern municipal. És un greu retrocés pel que fa a la voluntat d’esdevenir una vila on el benestar animal estigui garantit que els carros tornin a tenir elevats pesos i es realitzi de nou la pujada del carrer Pare Manyanet, com així ha confirmat el govern.

Des de la CUP Molins volem expressar el nostre suport a l’associació FAADA i al col·lectiu ¿Serás su Voz? en la seva lluita pel benestar animal i demanem al govern que el protocol es pugui debatre i aplicar de cara a l’edició 2021.

Des de la CUP Molins continuarem treballant per una vila que garanteixi el benestar animal, també des de l’oposició. Aquest és un desig polític compartit per molts vilatans i vilatanes. Una vila que garanteixi el benestar de tots els éssers vius, inclosos els animals, és el Molins de Rei avançat que volem i pel qual treballem.