El ple de Molins rebutja el nou Pla Hidrològic

El ple s'oposa al nou pla hidrològic impulsat pel govern estatal en funcions del PP

Els grups municipals de la CUP i ERC vam presentar conjuntament una moció en contra del pla hidrològic i a favor de les mobilitzacions que denuncien les agressions als nostres rius. La moció ens va permetre constatar l’obcecació malaltissa del PP amb el riu Ebre amb les pitjor formes possibles, demostrades en presentar aquest pla amb un govern en funcions. De fet són les mateixes males formes presentades per aquest govern espanyol en tantes altres coses.

En concret, vam demanar la Generalitat que mogués fitxa, fixant cabals ecològics a través de Natura 2000, aquells necessaris per mantenir la riquesa ecològica del sistema. En el mateix sentit van les demandes de l’estudi de risc de deteriorament de les espècies i d’actualitzar els cabals als definits en l’ordre de planificació hidrològica del 2008. D'altra banda, la moció també planteja que la Generalitat mogui fitxa institucional i denunciï aquest pla a la Comissió Europea més enllà de la denúncia al TSJC. Entenem que la solució del problema institucional passarà per Europa, un cop més.

Per últim, la demanda d’auditoria dels canals Segarra Garriga i Xerta Sènia, senzillament perquè hi ha la sospita fonamentada que el suposat augment de demanda de regadiu sigui falsa i que el sobrant d’aigua que s’introdueixi en aquestes infraestructures serveixi per fer transvasament encoberts a l’AMB i a Castelló. D’aquí la demanda de garantir que els cabals demandats i aportats siguin els necessaris, i ho siguin per desenvolupar un model d’agricultura ecològica i per cobrir demandes alimentàries de la població. Ni més ni menys.

Vam aprofitar per demanar un cop més una gestió no mercantilista de l’aigua i mantenir una visió ecològica: una política que garanteixi la qualitat dels nostres ecosistemes, de fer polítiques de garantia de subministrament que no posin en dubte la viabilitat dels nostres sistemes ecològics i que redundin en les polítiques d’estalvi, en el no malbaratament de l’aigua potable i en un control sobre la demanda.

I per últim, vam fer una crida a la participació a la manifestació convocada contra el pla per la plataforma en defensa de l’ebre d'aquest diumenge 7 a les 11:30 al parc dels xiribecs d’Amposta per anar fins el pont penjat, en què diverses organitzacions han organitzat autobusos per baixar i per tant, malgrat que sigui la Fira de la Candelera i ens generi una contradicció evident, #naltrosbaixem.

La CUP dóna ple suport a les mobilitzacions contra el nou Pla Hidrològic i contra totes les agressions que pateixen els nostres rius.

Denunciem un cop més la mercantilització de l'aigua i defensem els cabals dels rius, les polítiques d'estalvi i el no malbaratament de l'aigua potable.