Els sous dels polítics continuen un 24% per sobre dels valors del 2007

En el ple municipal del passat 7 de juliol es va aprovar la proposta presentada per l’equip de govern (PSC i CiU) sobre retribucions i subvencions dels regidors i grups municipals. La CUP va votar-hi en contra, conjuntament amb IxMdR i ExMdR. L’abstenció del PPC va provocar un empat a 10, que es va resoldre a favor del govern amb el vot de qualitat de l’alcalde.

L’anterior govern (IiE, ERC, CiU) va aprovar amb el suport del PSC un augment dels sous que oscil·lava entre el 34% en el cas de l’alcalde i les dedicacions exclusives i el 128% en el cas dels regidors amb dedicació parcial. Aquest increment es va aprovar el mes de juny de 2007. Fins aquell moment el cost anual global dels càrrecs electes i dels grups municipals era de 340.593,66€.

L’actual govern (CiU, PSC) ha aprovat una proposta que situa en 422.730,96€ el cost anual. Per tant, continuem estant un 24% per sobre dels valors del 2007.

Sí que és cert que aquesta proposta representa una petita rebaixa respecte als sous que cobraven fins ara l’anterior govern. Pensem que aquesta rebaixa no s’hagués donat sense la pressió que hem estat exercint des de la CUP, però creiem que calia rebaixar encara més uns salaris i retribucions que van ser augmentats de forma abusiva el 2007.

Cal recordar que l'increment de l'IPC entre el juny de 2007 i maig del 2011 ha estat del 9,0 %. Els treballadors/es públics no han vist incrementats els seus salaris en aquesta proporció per culpa de la rebaixa del 5% aplicada pel govern Zapatero. En canvi, els salaris dels polítics locals continuen un 24% per sobre dels valors del 2007.

Amb la proposta aprovada pel govern hi haurà aquests salaris mensuals bruts:

Alcalde: 3.762,94 € (14 pagues)

Regidor/a de govern amb dedicació exclusiva: 3.300,31 € (14 pagues)

Tinent d’alcalde amb dedicació parcial: 1.267,74 € (12 pagues)

Regidor/a de govern amb dedicació parcial: 1.172,73 € (12 pagues)

Portaveu de l’oposició: 475 € (12 pagues)

Regidor/a de l’oposició: 380 € (12 pagues)

En l’arxiu adjunt podreu veure la comparativa de sous entre 2007 i 2011.

*Fotografia extreta de Viu Molins de Rei