Intervenció de la CUP en contra de l'aplicació de l'article 155

Al PSC de Molins, li volem dir el mateix que ja li hem dit altres cops en anteriors plens: davant d’una mesura tant grossa i abusiva com el 155, si no hi estan d’acord, que trenquin. O no podrem fer més que pensar que hi estan a favor.

Intervenció del regidor Carles Ros al ple municipal extraordinari del 25 d'octubre contra l'aplicació de l'article 155 de la constitució Espanyola:

Bona tarda a totes les persones de Molins que ens segueixen des del Ple, des de la Ràdio, i un record als presos i les preses polítiques de l’Estat Espanyol que un dia més el passaran a la presó.

La Candidatura d’Unitat Popular de Molins, en un dia tant important pel futur del nostre país com serà demà amb l’aprovació de l’article 155 pel PSOE, PP i C’s al senat, hem considerat oportú fer un petit recull de com hem arribat fins aquí:

L’independentisme és històric. La CUP som hereus d’independentistes que ja pensaven així quan estava prohibit pensar diferent que el govern de l’estat. Vivíem en dictadura.

Però la historia recent comença amb les manis de la Plataforma pel Dret a Decidir. Després van venir la retallada de l’estatut, “aprovaré el estatuto que aprueve el parlamento de Catalunya” de Zapatero, el “nos lo hemos cepillado” d’Alfonso Guerra, també del PSOE, i el pacte d’Artur mas acceptant les retallades a aquest. Però es va aprovar l’estatut.

I no se li acudeix res millor al primer partit d’Espanya llavors i ara, al PP, que recollir firmes a tot l’estat “contra Catalunya”, confrontant les persones de la resta de pobles de l’Estat amb els catalans.

La manifestació massiva contra les retallades d’un Tribunal Constitucional polititzat a l’estatut, que alguns (CiU, PSC-PSOE) van intentar canalitzar cap a un altre pacte amb l’estat, va ser desbordada pel poble clamant independència.

I des de llavors, centenars de consultes populars. Més tard neix l’ANC. El 9N. Majoria absoluta al parlament.

Sabeu aquella frase primer t’ignoren, després se’n riuen de tu, … després t’ataquen...no?

Doncs ara, com deia a l’inici del relat, el 155 ens vol portar a prohibir pensar diferent a l’Estat. Intervenir Escoles, tv3 i Catalunya Ràdio, suspendre el govern, prendre el control dels Mossos, tenim dos independentistes pacífics a més de 600km com a presos polítics, hostatges, i 1066 persones ferides l’1 d’octubre a mans de la policia Espanyola. Ens han envaït forces d’ocupació colonials a bord d’un Piolín, sí. I tot això, obra del PP amb el suport del PSOE-PSC i de Ciutadans. Suport abans i després de les càrregues, abans i després de les ofertes de diàleg del President Puigdemont prèvies i del dia 10 d’Octubre, on va suspendre els resultats de l’1-O.

Oportunitats de negociar n’hi ha hagut moltes, però l’estat espanyol i les seves forces majoritàries no han volgut. No va voler negociar adaptar la Constitució a l’Estatut, no va voler negociar el pacte fiscal, ni les 46 mesures famoses de l’època Artur Mas, ni el referèndum a la escocesa, ni l’aplicació del resultat de l’1-O (suspès pel president Puigdemont el dia 10 demanant diàleg).

Però la CUP som independentistes, i molta gent creu que el millor futur per Catalunya és el que decideixi la seva gent; i la seva violència, prepotència i autoritarisme, finalment materialitzat en l’article 155 no ens farà canviar d’opinió. Més aviat, ens reafirma.

Volem viure en República. Volem iniciar un Procés Constituent per fer un país millor. I volem totes les preses polítiques a casa.

Volem viure en República.

Volem iniciar un Procés Constituent per fer un país millor.

I volem totes les preses polítiques a casa.