Junts per Molins i ERC desestimen l'emplaçament polític de la CUP Molins

El passat 31 de maig la CUP vam decidir en assemblea oberta passar a l'oposició davant la impossibilitat d'impulsar un govern d'esquerres i sobiranista a Molins de Rei després dels resultats electorals del 26 de maig. Les simpatitzants i militants de la Candidatura d'Unitat Popular també vam refermar el compromís de no votar en el ple d'investidura els candidats del PSC i de JuntsxMolins, en Xavi Paz i en Ramon Sánchez, atès que no creiem que la sociovergència hagi de liderar l'Ajuntament després de la nefasta experiència viscuda al consistori en el període 2011-2017.

Després d'aquella primera assemblea oberta, la CUP hem explorat un escenari per evitar un nou govern liderat per la sociovergència i hem emplaçat a ERC i JuntsxMolins a presentar-nos una proposta d'acord de govern entre les dues formacions que comptés amb el cap de llista d'ERC com a alcalde de la vila per als propers quatre anys.

Des de la CUP considerem que aquesta proposta per a l'alcaldia respectava la clara majora d'esquerres existent dins el bloc sobiranista i al plenari de Molins de Rei i alhora es garantia que una força política aliena a la sociovergència liderés el nou govern municipal. Amb aquesta proposta, la CUP també ens comprometíem a ser un suport actiu per al govern des de l'oposició per tal d'arribar a acords en els propers quatre anys que permetessin desenvolupar el programa polític que defensem i que compta amb el suport de 1.743 molinenques.

En les reunions dutes a terme aquest mes de juny la CUP hem traslladat en tot moment a les dues formacions la nostra predisposició d'investir en Marcel López com a alcalde de Molins de Rei si realitzaven una proposta programàtica per a l'acord de govern entre ERC i Junts per Molins que seria debatuda en l'assemblea oberta d'aquest dijous.

ERC i Junts per Molins han optat per no donar resposta al nostre emplaçament polític i han renunciat a formar un govern amb vuit regidores independentistes al consistori molinenc. Ahir, abans de l'assemblea oberta, Junts Per Molins ens comunicava que renunciaven a fer la proposta i es quedarien a l'oposició. En conseqüència, la CUP no hem pogut valorar en cap moment les propostes programàtiques d'aquest possible acord de govern i tampoc les hem pogut portar a debat en l'assemblea oberta d'aquest dijous 13 de juny.

Per tot plegat, aquest dissabte 15 de juny els tres regidors de la CUP Molins votaran en el ple d'investidura el nostre cap de llista, en Carles Ros.

Atès el desinterès evident que ha despertat la nostra proposta, la CUP esperem que Junts per Molins, que no ha volgut cedir l'alcaldia a ERC, no acabi entrant en un govern liderat per en Xavi Paz -complint el que ahir ens va apuntar- en els propers dies, setmanes o mesos per formalitzar una sociovergència per tercer mandat consecutiu. Seria una molt mala notícia per als interessos de totes les vilatanes. Si això no passa, l’escenari actual podria canviar si es pot bastir una alternativa de govern forta i engrescadora.

Molins de Rei, a 14 de juny de 2019