La CUP agraeix el suport rebut i engega la feina

Tots i totes les integrants de la Candidatura d’Unitat Popular de Molins de Rei volem agrair el suport de la gent que ens ha votat i que ha permès que accedíssim a l’ajuntament amb un regidor. Sabem que són diversos els motius d’haver pres l’opció de la CUP en les darreres eleccions municipals a Molins de Rei, i sabem que és igualment divers el perfil del nostre electorat. Tanmateix, en aquests quatre anys treballarem per consolidar el projecte que hem definit en aquests mesos i per esdevenir una alternativa real basada en la justícia social i en l’alliberament nacional dels Països Catalans.

El primer que ens cal constatar és l’elevada abstenció. Pensem que el principal motiu és la pèrdua de credibilitat per part dels partits polítics tradicionals, a causa de la inutilitat i la feblesa de les institucions en la resolució dels problemes que afecten el nostre poble diàriament, ja siguin a la feina, en l’accés als serveis socials o en múltiples aspectes de la vida quotidiana. Entenent que l’abstenció no és la millor resposta a aquesta frustració, a la CUP pensem que cal lluitar políticament per la transformació social i aquest és el sentit d’haver-nos presentat a les eleccions.

Tenim al davant quatre anys durant els quals serà molt important la feina que fem al ple municipal, però igualment important serà la tasca de conscienciació i de mobilització del nostre poble en defensa dels seus drets (a l’habitatge, als serveis socials, a l’autodeterminació,...), en defensa del medi ambient i en defensa de la nostra cultura i la nostra llengua.

Tan en la campanya com després de conèixer els resultats, la CUP ha mantingut la posició de no entrar en cap equip de govern. Tenint tan sols un regidor i desconeixent bona part del funcionament institucional, preferim desenvolupar el nostre projecte al marge del govern, recolzant totes les mesures que vagin en la direcció d’una vila participativa, socialment justa i compromesa amb els Països Catalans i, lògicament, oposant-nos a les que hi van en contra.

Ara es repetirà l'equip d'IiE, AM d'ERC i CiU, tot i que comptarà amb una regidoria de dedicació exclusiva més. Ens queda el dubte de si aquest canvi s'ha fet per enfortir el projecte polític que diuen compartir aquestes tres forces o bé ha estat una quota de poder repartida en les negociacions post-electorals. Celebrem que la majoria de regidors i regidores del nou equip de govern es considerin d'esquerres, nacionalistes, sobiranistes o, fins i tot, independentistes. Compartim aquesta definició política. Però conscients que el marc polític i econòmic actual va en la direcció oposada a aquests objectius, caldrà ser ferms en la seva defensa. Recolzarem el govern sempre que segueixi una acció decidida contra l'especulació i la urbanització massiva; en defensa del medi ambient; en defensa de la classe treballadora i en defensa de la nostra llengua i de la construcció nacional. Per contra, ens oposarem a les accions que renunciïn a aquesta fermesa per por a perdre la gràcia de les classes dominants i dels mitjans de comunicació.

Finalment, deixeu-nos agrair altra vegada la confiança dels nostres votants i convidar-los a que segueixin de prop la nostra activitat i que s’hi acabin afegint.

Perquè tot està per fer i tot és possible!

Candidatura d’Unitat Popular de Molins de Rei