La CUP apostem per municipalitzar les llars d'infants molinenques

Les llars d'infants de la Traca i el Molí acaben el curs 2017-2018 amb dèficit. L'ajuntament actual, i d'anteriors, proposen cobrir aquest dèficit amb aportacions
econòmiques extraordinàries. Des de la CUP apostem per municipalitzar-les.

Això vam dir ahir en el ple municipal en l'aprovació d'aquesta dotació pressupostària:

L'evolució econòmica de les dues llars d'infants gestionades per una cooperativa que hi ha al nostre municipi certifiquen que en acabar el curs escolar tenen pèrdues a nivell econòmic. El govern actual, i anteriors governs, proposen cobrir aquest dèficit amb aportacions econòmiques extraordinàries, ja que la dotació pressupostària inicial no cobreix les necessitats d’ambdós projectes. Creiem doncs, que més enllà de posar un pegat al mes d’octubre, estaria bé que les dotacions pressupostàries ja recollissin la realitat de l’explotació del servei d’entrada.

Som conscients que la gestió de la Traca i el Molí ni és ni es pot tractar com una “privatització convencional”, donat que és gestionada per dues cooperatives formades en molt bona part, sinó exclusivament, per dones que en el seu moment es van autoorganitzar laboralment. Des d’aquesta perspectiva no podem fer una altra cosa que treure’ns el barret. Des de la CUP, malgrat aquesta constatació i com sempre,  seguim apostant per la municipalització de les Llars d'infants. Creiem que la gestió directa és el millor escenari per tenir un control directe del servei i del seu equilibri econòmic. També garantint la qualitat laboral i els drets de les treballadores, evitant dobles escales salarials. I sobretot, perquè els ciutadans de Molins puguin actuar com el que són: els propietaris del servei.

Apostem per posar el mateix model de gestió a les tres llars d'infants per garantir  sempre el mateix projecte pedagògic i que la qualitat educativa estigui sota el control democràtic de l'Ajuntament de Molins de rei. Tot i que valorem positivament i agraïm la tasca pedagògica que ha dut a terme fins ara la cooperativa que gestiona les dues escoles.

En el mes de novembre, la comissió de gestió de les llars d'infants farà la seva primera reunió on la CUP posarà sobre la taula la municipalització d'aquest servei per resoldre d'una manera definitiva aquesta qüestió.