La CUP de Molins critiquem que es contracti en exclusiva a DAMM i es marginin petites cerveseries de la vila i comarca

Si realment aquest govern es creu el petit comerç, el comerç de proximitat, el producte de qualitat o que cal recolzar i potenciar les PIMES davant les multinacionals, no hauria de firmar contractes d’exclusivitat amb DAMM sinó amb les moltes microcerveseries de la nostra terra. Emplacem al govern de Xavi Paz a rectificar, ara que encara hi és a temps.

Precisament dues setmanes després que a Molins es celebrés  la 10a Trobada de Cervesers Artesans a Molins (TCAM 2021) a la Plaça de la Llibertat, organitzada per entitats i persones de Molins, aquest octubre el govern de Xavi Paz tornarà a organitzar la Mostra Gastronòmica donant tota l’exclusivitat del subministrament a l’empresa DAMM. Mentre que fa dues setmanes el govern parlava de la importància del petit comerç i empresa, també en aquest sector, i van venir a fer-se la foto, quan arriba el moment important tornen a apostar per les multinacionals com DAMM

La Mostra Gastronòmica, organitzada pel govern i que se celebrarà del 15 a 17 d’octubre, obligarà tots els establiments a només subministrar begudes de DAMM, independentment de quins contractes o productes tinguin ells als seus locals. Creiem que és una mesura que clarament afavoreix el monopoli de la DAMM en el sector de la restauració, festivals, etc., i alhora limita i margina el consum de productes locals i comarcals com la cervesa artesana, de més qualitat i més respectuosa amb el medi ambient.

Preguntats a instància de la CUP, el govern ens ha respost simplement que “DAMM és espònsor de la Mostra Gastronòmica des de la primera edició. Arran que buscaven algun element original es va contactar amb l'empresa per tenir el camió antic dispensador de cervesa.” Creiem que donar exclusivitat a DAMM per poder tenir simplement un element decoratiu és un gran error i una mostra de desinterès i de manca de rumb d’aquest govern

La CUP demanem, un any més, que es trenquin aquests contractes d’exclusivitat amb una multinacional, com també passa a la Festa Major, on ja vam donar la possibilitat a les barres de la Plaça Llibertat de buscar altres proveïdors (mesura retirada per la sociovergència). El govern de Xavi Paz encara és a temps d’afavorir el comerç local i les PIMES davant les multinacionals