La CUP de Molins valora en assemblea oberta els dos anys de legislatura i apostarà per un projecte valent per governar el 2019

A l’assemblea ens vam reunir militants, simpatitzants, regidores i exregidores, on vam valorar les dificultats d’intentar negociar amb la sociovergència i la necessitat que té Molins d’afrontar debats cabdals a curt i mitjà termini: l’encariment del preu de l’habitatge, els usos privatius de cada cop més espai públic, la necessitat d’un model de vila sostenible a mig termini i la valentia necessària per afrontar aquests debats claus de vila. També es crearà un grup de treball per defensar el referèndum de l’1 d’octubre.

Prop d’una trentena de persones ens vam trobar al Casal Popular La Barrina per fer assemblea oberta de valoració dels dos anys que portem de legislatura, que ens va portar amb prop de dos mil vots i quatre regidors, a ser la primera força a l’oposició. La jornada va començar de bon matí amb un esmorzar i va acabar, més de tres hores més tard, amb un vermut. Va iniciar l’assemblea en Roger Castillo, regidor fins a finals del 2016 a l’Ajuntament de Molins. El pla de Xoc social contra els efectes de la crisi econòmica que viu el país proposat per la CUP, amb què ens vam presentar a les eleccions del 2015, no ha sigut escoltat pel govern del PSC i CiU de Molins.

Tot i així, durant aquests dos anys la CUP hem seguit fent propostes en la línia de reorganitzar i gestionar directament (sense privatitzacions) molts dels serveis del poble, apostant per la municipalització i la tarificació social de cara a crear una vila més justa i cohesionada. Tot i que moltes han estat acceptades al Ple, el govern socioconvergent no les ha portat a terme, han estat rebaixades o s’han quedat encallades esperant la concreció de les reunions sol·licitades, no facilitant la documentació demanada o dilatant els tempos de resposta. Entre d’altres, el govern local va prendre el 2015 el compromís de dialogar tot allò relacionat amb el model de gestió dels serveis municipals, però s’ha incomplert reiteradament amb l’exemple de l’intent de pujada de les tarifes de l’aigua, o les externalitzacions dels contractes de jardineria, neteja viària, recollida de residus, neteja d’equipaments o monitoratge esportiu abans de convocar la primera reunió per debatre el model de gestió dels serveis.

Va ser de consens la visió de què el govern sociovergent ha intentat mantenir silenciats o aturats debats cabdals que s’han plantejat i demanat des de l’oposició: mobilitat, sostenibilitat i residus, ús de l’espai públic, reversió dels serveis municipals privatitzats i una tarificació que respecti el principi de “qui menys té, menys paga, i qui més té, també més paga”. Creiem que la política és també la valentia d’afrontar aquests debats, i no només la gestió tècnica del dia a dia.

En la conversa posterior entre totes es van establir uns temes prioritaris de cara als propers dos anys, orientats a una transformació de la vila i la societat cap a més justes i redistributives. Ens neguem a fer una gestió de la misèria i a seguir la direcció de govern que aposta per privatitzar serveis públics, desresponsabilitzant a la ciutadania d’un model de consum i relacions que no és sostenible. Per això, vam decidir posar intensament sobre la taula la lluita per un habitatge digne a Molins, combatent l’encariment del preu del lloguer i l’expulsió de la gent que no es pot permetre aquests preus. La recuperació de l’espai públic de la vila per a tots els ciutadans, evitant la vinculació de l’oci i el carrer només al consum de productes. Municipalització dels serveis públics de la vila, que s’ha demostrat que privatitzats engreixen les butxaques dels grans propietaris i minven les condicions laborals de les treballadores. Treballar en crear consciència de sostenibilitat i residu zero, avançant-nos a la transformació que a mig termini el canvi climàtic provocarà. I posar en qüestió la inactivitat del Govern sociovergent davant d’aquests i altres debats cabdals que s’haurien i s’hauran d’afrontar com a poble.

Finalment, l’assemblea va decidir crear un grup de defensa del referèndum del proper 1 d’octubre, per fer campanya pel sí i convèncer a les classes populars que només a través d’exercir la democràcia i obrir un procés constituent cap a la república catalana es podrà posar sobre la taula un nou marc de relacions i obrir a debat com creiem que ha de ser una república del segle XXI.