La CUP demana que la ciutadania formi part dels òrgans de decisió de l'empresa pública municipal Molivers

El govern sociovergent bloqueja una major participació de la ciutadania i l’oposició en les decisions i una actuació més àgil de l’empresa pública municipal Molivers. Alhora, l’Alcalde Xavi Paz menteix públicament sobre qüestions de transparència.

En el ple municipal ordinari del mes de març, des de la CUP vam presentar una moció mitjançant la qual demanàvem que s’obrís el debat sobre una eventual participació ciutadana directa en en els òrgans de decisió de l’empresa pública municipal Molivers. Al mateix temps, demanàvem que es permetés una major participació i implicació dels regidors de l’oposició en aquests òrgans.

Així mateix, també vam requerir un informe detallat sobre els serveis públics municipals que, en el dia d’avui, es troben externalitzats i estudiar la possibilitat de remunicipalitzar aquells la durada del contracte dels quals expiri en algun moment del segon semestre de l’any 2022 i en algun moment de l’any 2023.

Aquesta iniciativa, que comptava amb el suport de tots els grups de l’oposició a excepció de Ciutadans, no va prosperar pel vot en contra dels regidors del govern sociovergent. I això no ens sorprèn, però sí que ens decep profundament. No ens sorprèn perquè, tal i com hem vist fins avui, la internalització de serveis públics no és, ni de bon grat, un dels eixos centrals de l’actuació política de la sociovergència. I, menys, a un any vista dels propers comicis electorals

Ara bé, com dèiem, tot i no sorprendre’ns, ens decep profundament que, tenint l’oportunitat de donar prioritat a aquesta línia política, no es faci. Prioritzant la remunicipalització de serveis públics estem treballant decididament per garantir sense fissures unes condicions i drets laborals homogenis per a tots els treballadors públics municipals, assegurar que es presta un servei públic de màxima qualitat i assentar i afermar un control democràtic i transparent de la prestació dels serveis municipals

També lamentem la palpable manca de diàleg del govern de Xavi Paz en relació a les nostres propostes. Així les coses, posant com a excusa una suposada manca de realisme de les nostres peticions, el govern va votar en contra de la nostra moció sense mostrar cap mena d’interès en els plantejaments democratitzadors fets per la CUP, perfectament implementables a Molins. En definitiva, això és una mostra clara de la manca de voluntat política i d’adquirir compromisos de cara a fer de Molivers una eina àgil i útil pels serveis públics de la nostra vila i, de retruc, per a les persones treballadores i usuàries dels mateixos.

Per últim, denuncíem públicament que el Sr. Xavi Paz, Alcalde de Molins, mentís obertament a l’espai de “Preguntes a l’Alcalde” a Ràdio Molins de Rei el dia 6 d’abril, acusant a la CUP de mentir quan vam afirmar que no teníem accés a les actes del Consell d’Administració de Molivers. Va ser pràcticament en el mateix moment en què es feien aquestes acusacions que, “curiosament” i precisament, des del consistori van compartir amb l’oposició l’acta de la darrera reunió del Consell d’Administració de l’empresa, entre d’altres documents.

És molt greu que qui és el màxim representant públic de l’Ajuntament acusi a altres càrrecs electes del consistori en base a mentides. I més, en matèria de transparència. Exigim, en conseqüència, una disculpa pública sincera per part de l’Alcalde per aquestes  tan lamentables. Sr. Paz, en lloc d’alliçonar, apliqui’s la que diu que és la seva pròpia forma de pensar: “No cal mentir per fer política”.

La moció, rebutjada pel govern sociovergent, proposava els següents acords:

Moció completa