La CUP demanem a l’AMB que la pujada d’impostos per entrar a Zona 1 també comporti millores i inversions als transports públics de Molins

La CUP apostem per entrar a la Zona 1, però la pujada d’impostos que comportarà, anunciada per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), cal que vagi acompanyada d’inversions i millores en el transport públic urbà i interurbà de Molins i la resta de pobles que hi entrarem. Demanem que la pujada d’impostos s’apliqui quan també es millorin els serveis.

Un cop l’1 de gener d’aquest 2019 entrem a la Zona 1, passarem a pagar el Tribut Metropolità que ja pagaven els municipis de la Zona 1. Entrar a la Zona 1 també comportarà que totes les usuàries veuran reduït el cost del transport públic en un 49% la T10 i en un 26%-34% la resta de modalitats de bitllets, fomentant així l’ús del transport públic davant el privat. Això farà que es redueixi la contaminació dels vehicles privats, principal font de CO2 i partícules en suspensió a la nostra comarca, i que qui no pot tenir un vehicle privat pugui desplaçar-se a preus més assequibles.

Però la CUP creiem que si pagarem com els pobles que ja en formaven part, cal que els serveis que rebem siguin del mateix nivell, per tant, cal que es vegin incrementats. Tenim un dèficit històric de connexions i freqüències de pas, especialment amb els pobles del voltant.

També, Molins dedica molts esforços econòmics a mantenir el Bus Urbà MolinsBus, que per l’any 2019 es calcula que tindrà un dèficit anual de d’uns 400.000€. Cal recordar que per dimensions del municipi no es tracta d’un servei obligatori pel nostre ajuntament però que fins ara altres administracions no han ofert. Des del govern municipal estem treballant per tal que l’AMB n’assumeixi la gestió del servei i gran part del dèficit del MolinsBus.

Diversos pobles on la CUP tenim presència estem treballant per exigir a l’AMB que aquest augment d’impostos vagi acompanyat per una aposta clara de vertebració del Baix Llobregat no enfocada de forma centralista cap a Barcelona, i l’assumpció de serveis de transport com els autobusos urbans, ja que està previst que la majoria de pobles que entrem a la zona 1 ni augmentarà la freqüència, ni arribarà el tram o el metro, però sí que pagarem més impostos. Cal acordar un pla d'inversions per equiparar la xarxa de transport dels municipis de la 2a corona amb els de la 1a, i que la implantació del Tribut Metropolità es faci de forma progressiva a mesura que es vagin realitzant les millores a la xarxa. La integració tarifària ha estat decidida amb presses i de forma electoralista: el nou Tribut no es cobrarà fins passades les eleccions de Maig 2019, l’AMB ha volgut anunciar només la part positiva abans d’eleccions.

Aquest acord es va aprovar en el Consell Metropolità del passat 16 d’octubre amb els vots a favor dels Comuns, PSC i ERC. Des del grup metropolità de la CUP-PA ens vàrem abstenir perquè no s’ha presentat un pla d’inversions per als nous municipis de la zona 1, tal i com portàvem demanant des del juliol del 2017.

En el cas de la nostra vila, per un habitatge amb una valor cadastral de 100.000€ es pagaran 31€ anuals, per 150.000€ es pagaran 47€, per 200.000€ es pagaran 62€, per 250.000€ es pagaran 77€ i per 300.000€ es pagaran 93€.