La CUP Molins celebrem que l'Ajuntament defensi de manera unànime la unitat de la llengua catalana

Al ple de novembre l'Ajuntament de Molins de Rei va aprovar per unanimitat la moció en defensa de la unitat de la llengua catalana presentada per l'Ateneu Mulei, Plataforma per la Llengua i l'ANC.

Defensar la llengua catalana hauria de ser una obligació per a qualsevol persona amb una mínima estima al nostre país i territori. És una part essencial del que ens fa ser com a poble, des de Salses a Guardamar i des de Fraga fins a l'Alguer, malgrat que a molta gent, aquesta unió li cogui.

Una unió que fa dècades que vol ser esborrada al País Valencià i a les Illes, mitjançant legislacions que li atorguen una importància residual, gairebé folklòrica. Aviat sentirem a dir coses com "quina gràcia, he anat a Castelló i he sentit parlar algú en català".

Malauradament, i amb molt d'èxit, s'està aconseguint que allò que era comú no fa tantes dècades, es torni una raresa en l'actualitat. I tot això, davant la impassibilitat de molts governs.

I al Principat de Catalunya, anem pel mateix camí si no comencem a prendre's seriosament la preservació del català. Simplement plantejar-se que el català no sigui llengua vehicular a Catalunya ja denota una voluntat de minimitzar i reduir el català a l'àmbit folklòric. Només faltaria que la llei Celáa no ho garantís!

Amb la moció s'han aprovat els següents acords:

1. Reconèixer i declarar la unitat de la llengua catalana, sense que aquest fet suposi menystenir altres denominacions existents.
  2. Rebutjar qualsevol mesura que imposi impediments normatius, administratius, tècnics o socials als ciutadans de les comunitats autònomes on aquesta llengua és oficia de poder viure amb normalitat i amb garanties aquesta unitat lingüística.
  3. Instar al Govern de l'Estat a reconèixer públicament i oficial la unitat de la llengua catalana, a corregir els serveis, ens i polítiques públiques que la qüestionen i a vetllar perquè cap institució pública o empresa privada de l'Estat espanyol fomenti el secessionisme lingüístic català en la seva activitat.

Esperem que partits com el PSC o Ciutadans traslladin aquests acords a escala nacional i vetllin per a que es compleixin, i no sigui únicament una manera de quedar be.

*Fotografia: mural de l'Ovidi Montllor el maig del 2015 realitzat per l'Ateneu Mulei