La CUP Molins exigim aturar la despesa de 18.000€ en la campanya “Molins 2030” que el govern de Xavi Paz vol fer servir per iniciar la precampanya electoral

El govern sociovergent vol aprovar dimecres vinent una despesa de 18.000€ en "la dinamització de l'Exposició Molins 2030", on volen explicar les idees que tenen els sociovergents d'obres i reformes per Molins pels pròxims 9 anys. Creiem que això comporta fer un ús partidista i propagandista dels recursos públics.

Literalment, el govern vol aprovar gastar-se 18.150€ en “donar a conèixer a la ciutadania les diferents propostes de millora a la Vila durant els pròxims anys“, en la partida 3280/234004/22599. És una modificació del pressupost de 2021 que volen fer per urgència aquest ple d’octubre, que han barrejat entre altres 15 documents i que han plantejat a l’oposició de forma totalment inesperada a 7 dies del ple en què s’hauria d’aprovar. Volen pagar un “ponent mediàtic de la Vila”, “falques informatives als mitjans de comunicació” o una “campanya publicitària”. No han acceptat les nostres crítiques ni peticions de debatre-ho tranquil·lament abans d’aprovar-se. A més, no seria ni tan sols una exposició de propostes de Vila, ja que no han tingut en compte ni a la ciutadania, ni a les entitats o moviments socials, ni a l’oposició.

El govern de Xavi Paz ens ha demostrat que l’única cosa que sap fer és fer-se la foto. De polítiques valentes, cap ni una. Seguim sense un pla de xoc cultural, sense cap política transformadora davant la decreixent recollida selectiva de residus, o sense cap tarifació progressiva a serveis com les Escoles Bressol o la Piscina Municipal, entre moltes altres mancances de Vila. Però per amagar un govern pràcticament nul, basen el govern a fer moltes notes de premsa i fotos a l’alcalde, i han ampliat diverses vegades partides de comunicació amb més de 20.000€. Ara, amb el nom d’”exposició Molins 2030”, volen que tots els molinencs i molinenques els paguem una campanya de publicitat de les seves idees amb un cost desorbitat de 18.150€.

La CUP ho diem clarament: que les fotos se les pagui Xavi Paz. Prou de desviar recursos públics en la seva autopromoció.

La CUP volem avisar al govern que creiem que és una partida de dubtosa legalitat, que ja hem demanat informe a serveis juridics i que farem ús dels mecanismes al nostre abast per esbrinar si s'adequa o no a la normativa pressupostària, ja que ens sembla una clara desviació de recursos públics per fer propaganda de les idees de PSC i Junts a un any d’eleccions municipals que no considerem gens ètica