LA CUP Molins inicia la campanya 'Recuperem l'Aigua'

La CUP Molins de Rei inicia la campanya 'Recuperem l'Aigua', que oferirà als ciutadans tota la informació disponible sobre la gestió de l'aigua a la nostra vila i plantejarà la necessitat de canviar el model de gestió per millorar el servei.

En aquesta legislatura la CUP ha presentat diverses mocions al plenari relatives a l'aigua, ja sigui en l'àmbit estrictament municipal (moció rebutjada per municipalitzar el servei), com metropolità o nacional. També ha plantejat nombroses preguntes a l'equip de govern, ha dut a terme reunions específiques sobre el tema amb els tècnics municipals i ha fet un exercici de recerca documental a través de l'arxiu municipal per mirar d'obtenir totes les dades possibles i fiables de la gestió de l'aigua a Molins de Rei.

El servei d'abastament d'aigua, a la nostra vila, el gestiona Aqualia, una concessionària que obté beneficis privats que actualment superen els 100.000 euros anuals pel sol fet de gestionar el servei. La mateixa concessionària que fa pocs mesos va dur a terme una pràctica il·lícita denunciada per la CUP per a usar les dades dels ciutadans per a interessos comercials. Paral·lelament, el preu de l'aigua ha crescut de forma regular en els darrers anys i la qualitat del servei no ha millorat, ni molt menys, al mateix ritme.

A més, convé plantejar ara quina gestió de l'aigua volem, ja que l'Àrea Metropolitana de Barcelona, sense consultar-ho als seus ciutadans, ha cedit a Agbar la gestió de tots els municipis: alguns des del minut zero, altres, com el de Molins de Rei, quan acabi la concessió vigent.

Per tots aquests motius, la CUP considera oportú debatre a fons sobre l'estat de la qüestió actual, oferint tota la informació que té al seu abast a través d'un butlletí específic sobre el tema (número 19), que es pot consultar en aquesta mateixa web. De la mateixa manera, la CUP ampliarà tota la informació amb articles d'opinió i amb cartells gràfics.

Per aprofundir en la situació actual i conèixer alternatives vigents en d'altres municipis, la CUP Molins ha organitzat unes jornades de l'aigua que se celebraran el proper dissabte 25 d'octubre a la Federació Obrera, i que comptaran amb la participació de membres de la Plataforma Aigua és Vida o la Federació d'Associacions de veïns de Barcelona entre d'altres, així com d'experiències diverses de gestió en municipis de l'entorn i en municipis que han apostat per la gestió directa del servei.

Us convidem a tots a ser-hi, a aprendre i a participar. Recuperem l'Aigua!

Crònica de les jornades del 25 d'octubre

Documents informatius de la campanya 'Recuperem l'aigua'