La CUP Molins lamenta la falta de proactivitat de l'Ajuntament aquest 25 de novembre

Des de la CUP feminismes lamentem fermament la poca implicació del govern municipal per aquest 25 de novembre, Dia Internacional per a l'eliminació de la violència envers les dones

En el ple de novembre, la CUP vam presentar una moció sobre la violència masclista i la incidència de la pandèmia de la COVID sobre aquesta xacra. La regidora de feminismes va intentar evitar-ho, i ens va demanar que no la presentéssim uns dies abans del ple. La seva proposta es basava en el fet que tots els acords que havíem exposat ja s'estaven duent a terme. Vam decidir tirar endavant la moció, ja que aquesta informació sobre les actuacions fetes no ens va arribar en forma de dades des de la regidoria.

Amb aquesta informació davant, celebrarem i recolzarem totes les iniciatives de l’Ajuntament que persegueixin lluitar contra les violències masclistes. Tot i això, creiem que cal seguir insistint i vetllant per aquest objectiu i, per tant, esperem que, ara que s’estan elaborant els pressupostos, la partida en el SIAD (Servei d’Informació i Atenció a les Dones) i en emergència social s'adeqüi a la situació que estem vivint.

En aquest sentit, des de la CUP Molins considerem que l'Ajuntament ha passat de puntetes i sense fer gaire soroll per aquest 25N. És cert que estem enmig d'una segona onada de la COVID-19, però també és cert que les violències masclistes no s'aturen i les administracions locals s'han d'adequar a les diferents situacions que vivim per lluitar per la seva erradicació.

La CUP fa temps que reclamem, i aquest 25-N amb més força que mai, que la Regidoria de Feminismes i LGBTI elabori campanyes en contra de les violències masclistes. Som conscients que no es poden fer activitats al carrer o actes presencials massius, però sí que es pot optar per campanyes visuals, com per exemple penjar plafons als carrers de la vila, per donar visibilitat i generar conscienciació entre els molinencs i molinenques sobre la greu situació que pateixen moltes dones i que s'ha agreujat durant la COVID-19.

Esperem que en les pròximes dates assenyalades, i sempre, els carrers de la vila es vesteixin de lila.

Visca la lluita feminista!

La regidora de feminismes ens va demanar que no presentéssim la moció

Esperem que en els pressupostos del 2021 la partida en el SIAD (Servei d’Informació i Atenció a les Dones) i en emergència social s'adeqüi a la situació que estem vivint

Des de la CUP Molins considerem que l'Ajuntament ha passat de puntetes i sense fer gaire soroll per aquest 25N