La CUP Molins lamenta la manca de proactivitat del govern municipal davant la situació dels ERTO dels serveis publics privatitzats de la vila

Arribats a la quarta setmana d’estat d’alarma, i tot i que la CUP ho hem demanat al govern de Xavi Paz en reiterades ocasions, ara com ara encara no saben el nombre d’empreses externalitzades i treballadores que es veuran immerses en ERTOs.

La classe treballadora està sent, de nou, la principal víctima d’aquesta crisi. En el dia d’avui, més d’un milió de persones s’han vist afectades pels anomenats Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) arreu dels Països Catalans. Una mesura que, si bé es considera racional des d’un enfocament capitalista, atempta directament contra el benestar de la classe treballadora, minvant encara més els drets i els salaris.

A Molins, molts serveis públics estan externalitzats, sent prestats per empreses privades (subministrament d’aigua, jardineria, zona blava, neteja, recollida de residus…). Per aquest motiu, les treballadores d’aquests serveis a la nostra vila, les qui contribueixen de manera decisiva al nostre benestar, no n’estan pas exceptuades, de patir aquesta mesura.

De moment, però, desconeixem la magnitud de la tragèdia. Arribats a la quarta setmana d’estat d’alarma, i tot i que la CUP ho hem demanat al govern de Xavi Paz en reiterades ocasions, ara com ara encara no saben el nombre d’empreses externalitzades i treballadores que es veuran immerses en un d’aquests expedients. I això és intolerable.

Per aquest motiu, des de la CUP Molins volem recriminar al govern municipal la seva actitud passiva en relació amb els ERTO que podrien estar afectant els serveis públics de Molins. En aquests moments, considerem que ja hauríem de disposar d’informació detallada de quines són les intencions de les empreses que tenen contractes públics amb l’Ajuntament, a fi d’avaluar degudament la situació i poder proposar mesures econòmiques i socials de suport a les persones afectades.

En definitiva, des de la CUP Molins, exigim al govern de la vila una major proactivitat i celeritat en supervisar els serveis privatitzats, així com una transparència immediata per poder defensar, si cal, els drets de les treballadores.