La CUP Molins vota en contra de la supressió dels jutjats de violència contra la dona

La CUP Molins va votar en contra de la supressió dels jutjats de violència contra la dona el darrer ple municipal celebrat el 6 de febrer. Aquesta va ser la nostra intervenció:

Des de la CUP lamentem una vegada més que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya hagi pres una decisió tan poc encertada cap a totes les dones que decideixen prendre la decisió de denunciar al seu agressor. Amb aquestes tristes accions es continua demostrant que la justícia segueix tenint la mateixa estructura patriarcal i que no podem deixar mai d'estar alerta i en lluita constant. Per nosaltres, és posar bastons a les rodes i no facilitar a les dones el camí.

Quan una víctima decideix denunciar al seu maltractador l'acompanya, el pànic, la incertesa, la inseguretat i la desesperació i ara més a més volen que es desplacen a fer-ho a la capital de la comarca. Si us plau deixeu de frivolitzar amb aquest tema que ens estan matant!

Parlem d'un tema extremadament sensible i és al·lucinant que, per combatre l'angoixa i la por de les dones en un procés com aquest, la solució impliqui comarcalitzar per allunyar-la i deshumanitzar-l encara més.

Per tant la CUP votarem a favor d'aquesta moció recordant que al masclisme se'l combat començant per l'àmbit d'educació, amb campanyes de prevenció i sensibilització tant amb nois com amb noies, amb creacions de grups de suport i formació a tota la població i campanyes al carrer. Tot això es pot realitzar amb recursos econòmics i prioritats polítiques ja sigui, en l'àmbit estatal, autonòmic i municipal.