La CUP s’absté demanant polítiques contra els efectes de la crisi més integrals

El govern aprova una ajuda de 8€ al mes per majors de 75 anys. La CUP avisem que això no canvia res, demanem un pla de xoc social integral i denunciem la pràctica de fer mesures individuals per fer notes de premsa.

La CUP creiem que cal ajudar a les persones que es troben en condicions econòmiques difícils, ja sigui fruit de l’atur disparat fruit d’aquesta crisi del capitalisme que encara vivim o de les polítiques de devaluació de les pensions que practiquen els governs de l’Estat des de fa molts anys. 7 de cada 10 persones que cobren la jubilació ingressa menys de 1000€, amb lloguers mitjos a molins de més de 700€. Això és insostenible, i calen mesures de més dels 8€ al mes que estem aprovant. Ens fa molta por que es faci una mesura d’aquesta quantitat, que no canviarà la vida de ningú amb problemes econòmics, per poder fer propaganda i una nota de premsa més. Nosaltres ja vam dir que era imprescindible un veritable Pla de Xoc social aquesta legislatura.

La setmana passada sentíem recomanacions d’organismes privats internacionals suggerint al govern de l’estat apostar per la gestió privada del sistema de pensions. Una proposta així venint d’organismes que no van saber preveure gens la crisi només ens fa pensar que son lobbies intentant posar sobre la taula els interessos dels rics, en aquest cas, per fer negoci amb les pensions.

Però tornant al tema, no estem gens en contra de l’ajuda però volem posar en qüestió les formes de la regidoria. Una ajuda de màxim 100€ anuals (8€ al mes), no canviarà les condicions de ningú en risc de pobresa. No es podria generalitzar i simplement augmentar les ajudes de la regidoria de serveis socials, en les partides contra l’exclusió social? Ens fa pensar que aquesta ajuda que creem, diners que es podrien dedicar al mateix objectiu però des d’altres partides ja existents i més integrals, és simplement per poder fer una altra nota de premsa.

També, volem posar en qüestió els criteris. Què diferencia una persona de 75 anys d’una de 74, o 65? Perquè no fem servir criteris racionals, com a partir de l’edat de jubilació? Les condicions materials de les persones poden ser les mateixes: unes pensions insuficients. I les pròpies bases que aprovem sempre fan menció a un problema a partir dels 65 anys, no 75. També volem preguntar perquè s’exigeixen 3 anys d’empadronament, no veiem motiu que no sigui excloure persones nouvingudes.

La CUP ens vam abstenir, demanant al govern polítiques més integrals, i vam voler denunciar que cada cop més s’actua per poder fer notes de premsa.