La CUP s'oposa a la designació d'Emilio Ramos com a representant de l'Ajuntament a l'Àrea Metropolitana

El govern muncipal va decidir per acord de junta de govern local designar Emilio Ramos com a representant de l'Ajuntament de Molins de Rei a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). D'aquesta manera, Ramos acompanyarà Sergi Conde a les reunions de l'AMB, després que fa dos anys el ple municipal va nomenar el regidor d'Inciativa per Molins de Rei com a representant en la mateixa institució.

En aquella ocasió vam conèixer públicament en què consistia el pacte, amb els acords i les contrapartides, i les justificacions que el grup d’Iniciativa per Molins de Rei i el Govern Municipal van considerar oportunes. En canvi, la designació d'Emilio Ramos l'hem coneguda a través de les paraules del regidor del PP a Ràdio Molins de Rei i el govern municipal ha trigat uns quants dies a confirmar-ho de forma oficial.

Des de la CUP volem manifestar:

· Valorem molt negativament la designació d'Emilio Ramos a l'AMB. És una de les decisions més lamentables i decebedores de la política municipal en els darrers anys. Aqusta designació allunya la política dels ciutadans i genera incredulitat, escepticisme, rebuig i vergonya aliena per part de la CUP.

· Constatem que el govern municipal ha volgut restar pes polític i transcendència a aquesta decisió, amagant el cap sota l’ala i sense ser capaç de transmetre quines són les virtuts d’aquest pacte, d’explicar-les i de defensar-les a la població perquè no tenen justificació possible.

·  Demanem al govern muncipal que expliqui tots els detalls de l'acord amb el Sr. Ramos i que reconegui l'existència d'un pacte local estable amb el PP. Entenem que aquest pacte no es fa públic perquè danyaria la imatge de CiU i PSC i causaria incomprensió entre la seva pròpia militància.

·    Considerem que el pacte amb el PP demostra la manca de voluntat de diàleg del govern municipal en els assumptes políticament més rellevants de l'Ajuntament amb les forces de l'oposició que som més crítiques i alhora més constructives. A Molins de Rei seguim governats per una lògica política basada més en la forma que en el contingut, en la poltrona abans que la proposta.

A més a més, lamentenm profundament que el govern muncipal doni rellevància política al regidor Emilio Ramos pels següents motius:

· El Sr. Ramos pren decisions polítiques que no explica a la ciutadania, ni tan sols a la sala de plens. En aquest mandat ha expressat opinions amb connotacions racistes i franquistes a la sala de plens. Una persona amb aquestes opinions no pot representar en cap cas Molins de Rei en altres institucions i no representa el sentir majoritari dels molinencs i molinenques.

·   El Sr. Ramos només ha assistit en el darrer any a 4 de 46 comissions informatives de l'Ajuntament (Sostenibilitat i Territori, Desenvolupament i Promoció Estratègica Local, Àrea de Serveis a les Persones, Economia i Serveis Generals). Des de la CUP considerem una falta de respecte molt greu cap a la ciutadania que un regidor que no està al dia del què passa a Molins de Rei representi el nostre municipi a l'AMB.

· El Sr. Ramos ingressarà a partir d'ara 974€ al mes per assistir a quatre reunions: Ple municipal (380€), Junta de Portaveus (95€), Consell de l'AMB (323€) i Comissió informativa de l'AMB (176€). Des de la CUP estem convençuts que el Sr. Ramos continuarà sense assistir a les reunions no remunerades, demostrant així que prioritza la butxaca per sobre les qüestions que afecten els molinencs i les molinenques.