La CUP valora el procés participatiu de la nova ordenança de convivència vilatana que impulsa l'equip de govern

Davant del proposta de procés participatiu obert per l’Ajuntament que acabarà concretant la nova ordenança de civisme, des de la CUP de Molins de Rei volem fer saber les nostres reflexions a diferents aspectes que l’envolten.

1. El context de les ordenances de civisme és fer front a les conseqüències dels problemes i no al fons: no qüestionen el sistema i per tant ideològicament no compartim la manera de resoldre-ho

2.  A Molins de Rei no hi ha cap clamor popular per solucionar problemes a l'espai públic. Els problemes de mal ús de privats de les cartelleres municipals, l’ocupació de vehicles privats a l’espai públic o els excrements de gos, s'han d'enfrontar però no a través d’una ordenança de civisme.

3. El règim sancionador caldrà analitzar-lo amb deteniment, ens preocupa que es vulgui aprofitar per criminalitzar els moviments contestataris.

4. Mendicitat: no és un problema de civisme sinó un conflicte social de primer ordre. Serem molt bel·ligerants si el que es vol es impedir que hi hagi gent mendicant a les zones comercials.

Des de la CUP creiem que no existeix una demanda ciutadana en aquest aspecte. No compartim el model de participació ja que el qüestionari proposat per l'ajuntament de la vila fa preguntes tendencioses amb opcions de resposta poc clares. No s'enten el concepte d'importància o no de les respostes ni com es valoraran i quantificaran. Tampoc hi ha control sobre el fet que una mateixa persona pugui donar la seva opinió més d'una vegada.

Creiem que aquesta no és manera de fer front al fons dels problemes socials si no només a les seves conseqüències.