La Fira de la Candelera 2018 elimina l'ús recreatiu de ponis

La 167a Fira de la Candelera ha eliminat les passejades amb ponis del seu programa d'activitats. Aquest era un dels punts de l'Acord de Govern signat el passat mes de desembre i que des de la CUP havíem sol·licitat perque creiem que la nostra vila no ha de promoure en cap cas l'ús recreatiu d'animals.

En anteriors edicions s'havien produït concentracions de protesta i recollida de signatures per demanar a l'Ajuntament que s'eliminessin les passejades amb ponis. Els col·lectius animalistes denunciaven que els animals que realitzaven les passejades ho feien durant tot el dia, amb la qual cosa acabaven amb un cansament i estrés considerable, lluny del benestar que hauríem de garantir cap als animals.

Tal i com explica en un article el nostre company Josep Raventós, regidor de Medi Ambient, des de l'Ajuntament estem començant a treballar de forma activa per aconseguir que la nostra vila vetlli de forma efectiva pel benestar dels animals. Aquestes línies d'actuació també han d'incidir en l'educació, transmetent als nens i nenes uns valors educatius que no passin per l'ús recreatiu dels animals.

Des de la regidoria s'està treballant per obrir espais de diàleg per avançar en la defensa dels drets dels animals en tots els àmbits perquè entenem que és bàsica la participació dels col·lectius i entitats de la vila.