“La participació ciutadana ha de ser clau en la política municipal”

L’Àlex Maymó va defensar ahir a l’últim debat de la campanya electoral que la participació ciutadana ha de ser l’eix vertebrador de la política a la Vila, fins i tot incloent-hi els pressupostos participatius. D’aquesta manera no només decidirien els vilatans i vilatanes, sinó que a més, s’evitaria “debats estèrils entre partits que el que fan és retardar l’execució dels projectes”. Al llarg del debat va tornar a quedar clar que la CUP és l’alternativa als partits tradicionals i la clau per a aconseguir una transformació social. Així en habitatge, es va proposar que més que construir i construir el que cal un pla de xoc per a treure al mercat els pisos buits i que, en tot cas, s’ha d’apostar per “les cooperatives amb dret d’ús, el règim de les quals ve a ser com un lloguer indefinit, que fins i tot es pot heretar, i que és molt més barat”. També es va recolzar la idea d’una empresa pública que s’encarregui de “fer front a l’especulació”.

L’Àlex va comentar que cal és una mobilitat sostenible on tinguem “més transport públic, foment de la bicicleta i dels vianants, i menys construcció de parkings i carreteres, perquè per moltes que se’n fagin, s’acabaran col.lapsant”. I va proposar per facilitar la connexió en bicicleta amb l’intercanviador de Quatre Camins i a peu amb Sant Vicenç i Pallejà. També es va mostrar favorable a les illes de vianants al Centre Vila i en contra de l’entrada a l’autopista per La Gravera ja que això pot ser “una política de fets consumats per tal de fer després el Vial de Cornisa”. Lligat amb les agressions al territori, va començar a criticar l’actual projecte d’urbanització de La Rierada, però el moderador el va emplaçar a parlar-ne més endavant i després ja no va haver-hi temps per fer-ho.

Pel que fa a la manca d'equipaments, la CUP va defensar que el model i les prioritats haurien d'haver-se consensuat en un procés participatiu i ens estalviariem ara les discussions actuals. En aquest sentit, l'Àlex va comentar que la reforma de la Federació Obrera no estarà acabada fins el 2011 i, a més, degut a les seves dimensions "no donarà solució a totes les mancances que tenim", de manera que caldrà un altre espai per a donar resposta a totes les necessitats existents. Pel que fa a les escoles bressol, el que li importa a la CUP no és només oferir moltes places, sinó el preu final per als pares ja que actualment és el mateix que el de les llars d'infantils privades. Sobre les inversions en esports, l'Àlex va demanar que no s'oblidin "alguns més minoritaris com l'atletisme, el ciclisme, l'escalada o que ja vam tenir en el passat i ara no, com és el cas del tennis". Pel que fa a la política de pactes, va quedar clar que "com les nostres propostes són molt diferents a la de la resta de partits segur que no entrarem a un equip de govern. El nostre pacte és amb el nostre programa i en funció d'aquest anirem votant proposta a proposta". Malauradament no va haver-hi temps per parlar de temes tan importants com el Medi Ambient i les agressions al territori, la construcció nacional, la propaganda municipal, l'accés dels vilatans i vilatanes a les tecnologies de la informació,... Per últim, l'Àlex va fer una crida a votar la CUP perquè "és necessari que hi siguem a l'Ajuntament per fer arribar-hi la veu d'entitats i associacions" i també per a "recuperar la il.lusió a tots i totes les persones decebudes pels actuals partits polítics".