La sociovergència dignifica les condicions laborals dels Plans d'Ocupació amb 5 anys de retard

El ple de Molins de Rei aprova per unanimitat impulsar Plans d'Ocupació des de l'Ajuntament adreçats a 8 persones durant 6 mesos.

En el darrer ple del mes de maig el ple de Molins de Rei va aprovar per unanimitat una modificació pressupostària per destinar 100.000 euros procedents del romanent de tresoreria a la convocatòria de 8 plans d'ocupació impulsats des del Consistori repartits en tres àmbits: agents forestals, oficials i peons de pintura i dinamitzadors dels patis oberts a les escoles. Les 8 persones contractades treballaran a l'Ajuntament durant 6 mesos.

Des de la CUP Molins celebrem que l'equip de govern hagi activat un dels compromisos compartit per totes les forces polítiques de generar ocupació des de l'administració pública. I celebrem també, de forma especial, que les contractacions es facin amb els salaris que marca el conveni del mateix ajuntament, ja que això és una novetat després de crear una doble escala salarial en els darrers anys entre els plans d'ocupació i la plantilla del consistori: en tots els Plans d'Ocupació previs depenents de l'AMB, de la Diputació o de la Generalitat es contractava per sota del conveni de l'Ajuntament, generant una situació inexplicable que des de la CUP hem denunciat reiteradament. La nostra denúncia pública va portar l'alcalde Joan Ramon Casals a acusar-nos d'estar en contra dels plans d'ocupació amb un argument que el temps ha demostrat fal·laç. Hem hagut d'esperar 5 anys perquè la sociovergència rectifiqui i dignifiqui les condicions laborals de les persones que s'apunten als plans d'ocupació: esperem que ara ja no faci cap passa enrere.

Des de la CUP entenem que els Plans d'Ocupació són una eina vàlida més a l'hora de generar llocs de treball, encara que sempre vagin lligats a una temporalitat concreta. La temporalitat concretada en pocs mesos de feina, com sap la majoria de la població que ha trobat feina en els darrers dos anys, és una eina de precarietat, d'inestabilitat i que impedeix tirar endavant projectes vitals dignes a llarg termini. Per tant, la primera prioritat d'un Ajuntament a l'hora de crear ocupació ha de ser oferir places de plantilla estructurals i estables per a les seves treballadores.

Som plenament conscients que la legislació espanyola actual no afavoreix la contractació pública des dels Ajuntaments via capítol 1 de personal, encara que sempre hi ha marge per fer de més i de menys. Però reiterem que cal treballar, de forma prioritària, en buscar solucions imaginatives que generin llocs de treball estables. Dit això, entenem que les 8 places que proposa l'equip de govern corresponen a una tasca temporal realitzable, de forma més intensa, durant els mesos d'estiu. 5 són a jornada completa i 3 a temps parcial. Entenem que en aquests darrers tres casos de jornada parcial l'Ajuntament hauria d'haver confeccionat una oferta d'hores més gran que permetés disposar d'una jornada també completa.

L'impuls dels Plans d'Ocupació no hauria de ser contradictori amb la cobertura de les desenes de places vacants que té l'Ajuntament de Molins de Rei en la seva plantilla, una reivindicació constant per part de les delegacions sindicals del consistori. La CUP considerem que és incomprensible que l'equip de govern no hagi informat cap dels 4 sindicats de la plantilla de les condicions laborals dels plans d'ocupació.

Després de 5 anys el govern rectifica i convoca plans d'ocupació amb condicions laborals equiparables al conveni de l'Ajuntament.

L'Ajuntament destinarà 100.000 euros a la contractació de 8 persones per a un període de 6 mesos

L'equip de govern actua al marge dels sindicats de l'Ajuntament, que no han estat informats de les condicions laborals ni dels criteris de contractació d'aquests plans d'ocupació.