L’Ajuntament multa 2 regidors de la CUP per un mural del 8 de març

L’Ajuntament de Molins de Rei, governat per CiU i PSC, ha iniciat un expedient administratiu que pot suposar dues multes de fins a 90€ pels regidors de la CUP Roger Castillo i Mar Miralles.

El passat 8 de març diferents col·lectius de la vila, entre ells la CUP, van participar en la pintada d’un mural reivindicatiu en motiu del dia de la Dona Treballadora, a l’aparcament del carrer Major situat al costat del carrer Església.

En aquest mur de propietat municipal hi havia un mural autoritzat per l’Ajuntament l’any 2003 a l’esquerra independentista (concretament a l’Assemblea de Joves Independentistes de Molins) i que fa uns mesos va ser esborrat sense cap avís per part del govern municipal.

El passat 8 de març, durant la realització del mural, va ser identificat en Roger Castillo per part de la Guàrdia Urbana, que no va efectuar més identificacions.

Per tot això des de la CUP volem manifestar:

· Exigim la retirada dels expedients administratius.

· Exigim al govern municipal que no generi conflictes on no n’hi ha i que no malgasti esforços en investigar casos com aquests quan hi ha problemes tant importants al nostre país i a la nostra vila.

· No entenem que l’Ajuntament hagi dedicat esforços i temps a investigar si la nostra regidora Mar Miralles va participar en la pintada del mural ja que en aquell moment no va ser identificada.

Per últim també volem manifestar que aquestes multes s’enmarquen en una estrategia del govern municipal, que en les últimes setmanes ha iniciat els tràmits de 16 multes contra persones dels moviments socials de la vila.

Des de la CUP demanem la retirada de tots aquests expedients perquè entenem que responen a motivacions polítiques i en l’últim ple municipal es va evidenciar que han generat un clima de malestar social important. La moció per demanar la retirada de les multes va comptar amb els mateixos vots a favor que en contra (10 a 10).