Mobilitzacions a Molins de Rei per la vaga del 27G contra la retallada de les pensions

El passat dijous 27 de gener hi havia una Vaga General contra la retallada de les pensions i contra la reforma laboral convocada per CGT, COS, CNT i Solidaritat Obrera. Un altre cop, les cúpules sindicals de CCOO i UGT han demostrat que prefereixen una actitud de renúncia continuada abans que sumar-se a les mobilitzacions contra la retallada més greu dels últims 30 anys en matèria de pensions públiques.

A Molins de Rei feia dies que diferents persones dels moviments socials, sindicats i de l'esquerra independentista s'estaven reunint per preparar actes d'informació i de mobilització. Durant els dies previs es van repartir centenars de diaris explicatius amb els motius de les mobilitzacions. El dijous 27 de gener es va convocar un piquet informatiu.

Malgrat la pluja intermitent, durant més de 2 hores
el piquet informatiu va recórrer els carrers del Centre Vila i del
Canal informant als vianants i comerciants del que representa la
retallada de les pensions. La CUP també va participar en els actes i mobilitzacions perquè entenem que és el moment de prendre la iniciativa i no estar pendents del que facin els sindicats CCOO i UGT ja que han tornat a demostrar que no tenen cap intenció de defensar els drets de la classe treballadora.

El baix seguiment d'aquesta vaga era d'esperar però ha estat un primer pas necessari i exitós de cara a anar articulant un moviment sindical i polític cada cop més fort que representi una alternativa realment potent en front dels sindicats pactistes i subvencionats. I en aquest camí haurem de treballar també amb totes aquelles persones de base que estan afiliades a CCOO i UGT i que estan veient com les seves cúpules els estan abandonant constantment.