Moció de la CUP Molins de rebuig a la presència feixista i la militarització de la plaça de l'ajuntament per part dels Mossos i VOX

La CUP Molins presentarem al proper Ple Ordinari una moció de rebuig a la presència feixista a la Vila i la militarització de la plaça de l'ajuntament per part dels Mossos arrel de la presència del partit racista, misogin i feixista VOX el passat diumenge 17 de gener.

El passat diumenge 17 de gener els drets de les ciutadanes de Molins van viure un episodi negre, i que va llençar un trist missatge cap a tota la població d’impunitat del feixisme i de suport de la nostra policia cap a aquests col·lectius nostàlgics de les èpoques més fosques del franquisme.

Una vintena de persones del partit espanyolista, racista, misogin i feixista VOX, amb assistència, segons els seus propis twitters, de Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat i Badalona van organitzar una paradeta a Molins de Rei, a la plaça de l'ajuntament, en plena pandèmia i buscant la crispació a la nostra vila. Van repartir la seva propaganda discriminatòria i ultranacionalista, van fer un lamentable desplegament de banderes espanyoles i van passar-se el matí insultant amb tota mena de càntics com "guarros" o "Viva España" a molinencs i molinenques.

Tot això, a més, es va fer en ple context de tercera onada de la pandèmia de la COVID-19, amb restriccions totals a la mobilita. La policia, molt present a la plaça de la Vila i coneixedora del poble d'origen d’aquestes persones, no va realitzar cap identificació per comprovar que disposaven dels permisos per a poder-se desplaçar.

Però no només això. El desplegament de Mossos d'Esquadra va ser també totalment desproporcionat, amb més de 7 dotacions, furgonetes, i una cinquantena d'agents amb tot l'equipament antidisturbis, alterant també la tranquil·litat de la nostra vila, amb l'estètica militar, i donant una molt mala imatge totalment innecessària. Creiem que aquesta actitud només s'adiu a la voluntat de criminalitzar tota possible protesta que les molinenques fessin a la presència dels feixistes, així com facilitar a aquests campar impunement propagant la seva ideologia excloent i discriminadora.

Moltes molinenques van haver de passar la vergonya d’haver d’ensenyar el seu DNI per creuar la plaça de l’ajuntament per anar a comprar el pa i diversos comerços van veure greument afectada la seva activitat en ser bloquejats tots els accessos a la plaça pels antidisturbis o haver d’aguantar la presència dels feixistes a pocs metres del seu establiment, amb la consegüent pèrdua de clients.

Tot i això, diversos col·lectius, entitats, moviments socials i persones del poble, en pro d’una societat més justa i sense discriminacions i odi, es van agrupar per rebutjar la presència feixista i van protestar pel desplegament policial desproporcionat.

Per tot això, la CUP de Molins proposa al ple de l’Ajuntament adoptar els següents acords:

Primer: Rebutjar la presència i desplegament propagandístic de partits de caràcter feixista a Molins de Rei i arreu.

Segon: Rebutjar la impunitat amb que la ultradreta nacionalista espanyola va poder incomplir totes les restriccions de mobilitat i venir a Molins per fer aquell lamentable espectacle.

Tercer: Rebutjar el desproporcionat i innecessari desplegament de la brigada antidisturbis del cos de Mossos d’Esquadra i demanar una explicació al departament d’interior.

Quart: Agrair i donar ple suport als col·lectius i vilatanes que, en pro d’una societat més justa, sense discriminacions ni odi, van rebutjar la presència de la ultradreta nacionalista espanyola a Molins.

Cinquè: Donar el suport a totes les persones i comerços de Molins que es van veure afectats per les actituds i insults dels membres del partit espanyolista com del bloqueig policial de la plaça.

Sisè: Fer arribar aquests acords al Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya, al Parlament de Catalunya i al Parlament espanyol. Donar difusió dels acords als mitjans de comunicació locals i comarcals públics i privats i a través dels canals de l’ajuntament.

Fotografia: Jordi Costa