A Molins no hi falten aparcaments, hi sobren cotxes

Al ple d'abril, Molis Comerç i diverses associacions de veïnes de la vila van presentar una moció per demanar aparcaments soterrats a Molins. Des de la CUP no creiem que faltin aparcaments, sinó que hi sobren cotxes.

Cal una política d'aparcaments dissuasoris perquè les persones estiguin al centre de la mobilitat urbana i es fomenti el desplaçament a peu i bicicleta per les curtes distàncies. Estem convençuts que això afavoreix el comerç local.

Des de la CUP no creiem que a Molins i faltin places d'aparcament, sinó que hi sobren cotxes. La política de mobilitat ha de ser dissuasòria de l'ús del cotxe privat per dins de Molins, excepte, evidentment, casos de necessitat que haurien de quedar regulats (gent gran, mobilitat reduïda, càrrega i descàrrega regulada de vehicles comercials, etc.). En tot cas caldria plantejar, si fos necessari, aparcaments dissuasoris a zones més perifèriques per poder moure's a peu o bicicleta per la vila; així com acollir les persones que vinguin de fora i no facin servir el transport públic.

Si és necessari, cal actualitzar el pla d'aparcaments sempre que vagi amb la línia que comentem: dissuadir la mobilitat del cotxe privat pel Centre vila i les zones més concorregudes i afavorir la commutació amb un transport públic de qualitat i que doni resposta a les necessitats.