No a la crema de residus a Ciments Molins

Ciments Molins, amb l’autorització del Departament de Medi Ambient i Habitatge, ha construït un nou forn per a l’elaboració de clínker del qual s’obté el ciment. Aquest nou forn a més a més de modificar de forma notable l ‘ ”skyline” del Baix, donat que la torre de calcinació té uns 120 m d’alçada i fa que es pugui veure d’arreu de la comarca, pretén utilitzar com a combustible deixalles urbanes, és a dir que no conformant-se amb l’impacte paisatgístic que ocasiona la nova torre tindrem que respirar les partícules nocives que expulsaran les xemeneies. El rendiment de la combustió de deixalles urbanes és molt baix comparat amb el combustible que s’usa en l’actualitat, té menys calories, i per tant serà necessari aportar-hi més combustible; cosa que suposarà un augment de la pol•lució per gasos i un major trànsit dels camions de deixalles.

Ciments Molins manifesta que, segons els resultats de l’estudi paisatgístic que es va realitzar per tal de minvar l’impacte visual de la torre, aquesta no és visible des del municipi de Pallejà, cosa que l’assemblea que organitza l’associació de veïns de Pallejà i altres col•lectius i persones de les diferents viles que es veuran afectades com Molins, Sant Vicenç, Martorell, etc., no hi estan gens d’acord, ja que és un fet obvi que la torre de 120 m aprox. es veu des de diferents punts del Baix Llobregat.

Diferents col•lectius i entitats han fet accions destinades a fer conèixer i denunciar el que suposarà la posada en marxa del nou forn com són pintades, pancartes i un manifest. Des de la CUP ens oposem també a la crema de residus a les cimenteres. Ja en el municipi veí de Sant Feliu de Llobregat s’ha desenvolupat una potent lluita veïnal per denunciar que la útilització de residus com a combustible és nociva per la nostra salut (més informació a www.airenet.es)