Prou sal al riu Llobregat!

La CUP presenta una moció aprovada per unanimitat a la sala de plens per recuperar el Riu Llobregat

El ple municipal del passat mes de gener va aprovar per unanimitat una moció presenada per la CUP, com a portaveu de les organitzacions ProuSal i Boicot, Desinversions i Sancions de la comarca del Bages. La moció és una continuïtat natural de dues mocions més que ja s'han debatut i aprovat a la sala de plens. La primera, a proposta de BDS, demanava el boicot, la desinversió i sancions contra els interessos israelians arreu del territori davant l'assetjament d'aquest país contra Palestina i els seus ciutadans.

També vam discutir al ple una altra moció presentada per la CUP Molins referent a la qualitat de l'aigua i demanant que es fes públic el resultat de les analítiques de clorurs de les aigües de boca a la vila. Els resultats són claríssims. La moció Prou Sal! planteja una qüestió ben senzilla. Un cop detectat quin és l'origen de l'excés de clorurs a les nostres aigúes, que és ni més ni menys, els runams salins de les explotacions mineres del grup israelià al Bages, com diu la màxima ambiental: qui contamini, que pagui.

Quan havíem presentat la darrera moció, des de la CUP Molins vam fer esment als estàndars de protecció ambiental respecte a la qualitat de les aigües existents durant l'època de la Generalitat republicana, que estan a anys llum dels que tenim a dia d'avui. Recomanem un cop més la lectura de "Rius de Sal", que en fa un exhaustiu repàs. La CUP, aprofitant l'aprovació d'aquesta moció, volem recordar que la lluita ambientalista ha de ser un terreny que cal conquerir en el procés de construcció de la República Catalana. No tindria sentit construir una república per repetir els errors de l'estat del qual estem intentant desvincular-nos i la lluita pel territori, sens dubte, ha de formar part en primer ordre de magnitud del nou projecte de país. No ho perdem de vista.